فیسبوک با سرمایه‌گذاری 224 میلیون دلاری دیتا سنتر جدیدی را در ایرلند احداث می‌کند

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
فیسبوک برای احداث یک مرکز داده‌ی جدید در ایرلند برنامه‌ریزی می‌کند که از منابع تجدیدپذیر برای تامین انرژی آن استفاده خواهد شد. سرمایه‌ی در نظر گرفته شده برای ساخت این مرکز 224 میلیون دلار است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده این دیتا سنتر جدید مساحتی بالغ بر 50٫000 متر مربع را شامل خواهد شد. این دیتاسنتر در کانتی میث واقع در 14.5 کیلومتری غرب دوبلین واقع شده است. دیتاسنتر مورد نظر را باید دومین مرکز داده‌ی فیس‌بوک در اروپا عنوان کرد که با احتساب کارمندان آن، تعداد افرادی که در ایرلند برای فیس‌بوک کار می‌کنند به عدد 1٫000 می‌رسد.

فیسبوک در سال 2008 دفتر بین‌المللی خود را در دوبلین افتتاح کرد و این اقدام را نشانه‌ای برای تعهد این کمپانی برای سرمایه‌گذاری در ایرلند برشمرد. این پروژه از حمایت مستقیم دولت ایرلند و شاخه‌ی سرمایه‌گذاری خارجی این کشور برخوردار است.

فیسبوک در حال حاضر 4 دیتاسنتر در اقصی نقاط جهان دارد. دیگر دیتاسنتر مستقر در اروپا، در کشور سوئد احداث شده است.

تصمیم فیسبوک برای احداث مرکز داده‌ی جدید خود در ایرلند با وضع قوانین جدید در رابطه با حفظ داده‌ها در حوزه‌ی اتحادیه اروپا همزمان شده است. قوانین جدید اتخاذ شده در اروپا و کشورهای حوزه‌ی یورو، فعالیت کمپانی‌ها در این کشورها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در فوریه سال جاری نیز اپل از سرمایه‌گذاری برای احداث دو مرکز داده‌ی جدید در ایرلند و دانمارک با سرمایه‌گذاری 1.93 میلیارد دلاری خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات