شرح دلیل احمقانه بودن ممنوعیت «استفاده از تلفن همراه در هواپیما» [ویدیو]

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های هواپیمایی و تیم پروازی آنها هنوز بر این موضوع پافشاری می‌کنند که استفاده از تلفن همراه در طول پرواز باعث تداخل امواج در تجهیزات هواپیما می‌شود. این موضوع کاملا اشتباه است! ما حتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از تلفن‌ همراه در طول سفر خود استفاده کنید در ادامه ویدیویی را مشاهده خواهید کرد که بصورت مفصل توضیح می‌دهد که چرا این موضوع صحت ندارد و باعث اختلال در سیستم ناوبری هواپیما نمی‌شود.
تبلیغات

چند سال پیش، قبل از شروع پرواز به مسافران هشدار داده می‌شد تا تمام وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنند چون ممکن است موجب تداخل الکترومغناطیسی شود، به نظر ترسناک و پیچیده می رسد نه؟ ما هم همه ابزارهای الکترونیکی خود از پخش کننده موسیقی تا تلفن همراه را خاموش می‌کردیم. اما تداخل الکترومغناطیسی دروغی بیش نبوده است! خوشبختانه امروز اجازه استفاده از ابزارهای الکترونیکی در طول سفر هوایی داده می‌شود اما هنوز نمی‌توان از تلفن همراه استفاده کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)و دولت فدرال حمل و نقل هوایی (FAA) در دهه نود استفاده از ابزارهای الکترونیکی در هواپیما را ممنوع کردند اما هیچ دلیل و مدرکی برای این اقدام خود نداشتند و تنها برای اینکه تاثیر این ابزارها بر پرواز را نمی دانستند این کار را انجام دادند. اما در سال ۲۰۰۶ این کمیسون تصمیم گرفت تا تاثیر تلفن‌های همراه و ابزارهای الکترونیکی را برروی سیستم پرواز بررسی کند و پس از بررسی‌های مختلف متوجه شد که این ابزارها موجب هیچ‌گونه تداخل و مشکلی نمی‌شوند.

امروزه برخی از پروازها امکان اتصال به شبکه Wi-Fi را نیز در هواپیما میسر کرده‌اند. در حال حاضر Inflight Passenger Communications Coalition اجازه استفاده از تلفن همراه در پروازهای ۱۳۹ کشور دنیا را صادر کرده است سیستم ناوبری تمام این پروازها نیز بدون مشکل کار می‌کند.

ای کاش می‌شد این ویدیو را به جای توصیه‌های ایمینی که قبل از پرواز پخش می‌شود، به نمایش درآورد.

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات