مرسدس بنز در حوزه‌ی ساخت باتری‌های خانگی رقیب تسلا می‌شود

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
تسلا چندی پیش از باتری‌های خانگی خود رونمایی کرد. اما به نظر می‌رسد این کمپانی تنها خودروسازی نیست که به ساخت باتری‌های خانگی علاقه نشان می‌دهد. مرسدس‌بنز نیز آغاز به پیش ثبت نام از افرادی کرده که دوست دارند تا از سیستم باتری مشابه Powerwall تسلا استفاده کنند.
تبلیغات

مرسدس بنز اعلام کرده که باتری‌های ذخیره کننده‌ی انرژی مرسدس بنز فقط برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز خودروها استفاده خواهد شد. براساس شنیده‌ها این باتری‌ها انرژی خود را از طریق باتری‌های خورشیدی و همچنین شبکه‌ی برق شهری در ساعت‌های کم مصرف تامین خواهند کرد تا هزینه‌ی شارژ باتری خودروها بسیار اندک باشد.

تفاوت راهکار ارائه شده توسط مرسدس‌ بنز، در ماژولار بودن این باتری‌ها است. براساس اطلاعات ارائه شده این سیستم قادر است تا 8 باتری 2.5 کیلو وات ساعتی را در خود جای دهد که ظرفیت کل این سیستم را به 20 کیلو وات ساعت می‌رساند. تسلا سیستم خود را در دو حالت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نمونه‌ی 7 کیلو وات ساعتی با قیمت 3,000 دلار و نمونه‌ی 10 کیلووات ساعتی با قیمت 3,500 دلار.

تسلا نشان داده که کاربران از چنین محصولاتی استقبال می‌کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا پس از رونمایی از سیستم باتری خود اعلام کرد که 38٫000 مشتری Powerwall را خریداری کرده‌اند. این کمپانی همچنین 2٫800 سفارش رزرو را نیز برای پاورپک‌های صنعتی خود دریافت کرده است. این سفارش‌ها باعث شده تا عرضه‌ی سیستم تسلا تا میانه‌های سال 2016 طول بکشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات