نگاهی عمیق به پشت صحنه مهندسی سرفیس

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانس ایگنایت در اورلاندو، با انتشار ویدئویی یک‌ساعته، پشت صحنه‌ی ساخت کامپیوترهای سرفیس را با جزئیات کامل برای حاضران نمایش داد.
تبلیغات

۵ سال از زمانی که استیو بالمر در لس‌آنجلس به روی صحنه رفت و از اولین دستگاه سرفیس رونمایی کرد می‌گذرد. از آن زمان تاکنون برخلاف شک و تردید‌هایی که درباره‌ی ورود مایکروسافت به حوزه‌ی رقابتی سخت‌افزار وجود داشت، محصولات خانواده‌ی سرفیس با درخشش خود در بازار به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند.

سرفیس به‌سرعت به یک کسب‌وکار یک میلیاردی برای مایکروسافت تبدیل شد. این دستگاه که در ابتدا به‌عنوان تلاشی برای اثبات درستی مفهوم کامپیوترهای هیبریدی و نمایش انعطاف‌پذیری ارائه‌شده توسط ویندوز ۸ محسوب می‌شد، اکنون به‌اندازه‌ی ۵ نسل عمر کرده و افزون بر آن، اعضای جدیدی همچون دو لپ‌تاپ و حتی یک کامپیوتر همه‌کاره (All in One) نیز برای طرفداران خود عرضه کرده است.

این موفقیت، آن‌چنان که تیم گولیک، مدیر برنامه‌ی مایکروسافت عنوان می‌کند، بر پایه‌ی یک فرهنگ قوی از نوآوری و مهندسی ساخته شده است. در یکی از جلسات نهایی در کنفرانس امسال ایگنایت، گولیک نگاهی عمیق به روند توسعه‌ی محصول سرفیس به همراه تجدید خاطراتی از تجربه‌های شخصی خود از زمان پیوستنش به این تیم در ۵ سال گذشته، برای حاضرین ارائه داد.

جزئیاتی که در این ویدئو نمایش داده شد، فراتر از آن است که در این متن آورده شود؛ اما اگر تمایل دارید بدانید چگونه غول ردموندنشین از یک کمپانی نرم‌افزاری به یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در بازار کامپیوترهای پیشرفته تبدیل شد، این ویدئو را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات