شیائومی سال آینده با ارزش ۶۹ میلیارد دلاری وارد تالار بورس نیویورک می‌شود

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌بینی کارشناسان نشان از این دارد که شیائومی پس از دست یافتن به ارزش ۶۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸، سهام خود را در نیویورک عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

شماری از تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که شیائومی سال ۲۰۱۸ با رسیدن ارزش کمپانی به ۶۹ میلیارد دلار، سهام خود را برای اولین بار در تالار بورس نیویورک عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود شیائومی تا پایان سال جاری میلادی به تمام اهداف تعیین‌شده دست یابد و حتی بسیار بهتر از آنچه این کمپانی برای سال ۲۰۱۷ ترسیم کرده است، عمل کند. به این ترتیب شیائومی شاهد افزایش ارزش خود خواهد بود و در نتیجه در بهترین حالت ممکن برای وارد شدن به تالار بورس و عرضه‌ی اولیه سهام قرار خواهد گرفت. شیائومی سه سال پیش عنوان باارزش‌ترین استارتاپ جهان را کسب کرد، ولی اوبر موفق شد در سال ۲۰۱۵ این عنوان را مال خود کند؛ حال به نظر می‌رسد چینی‌ها در ماه‌های آینده دوباره این عنوان را به خود اختصاص خواهند داد تا بهترین زمان ممکن برای عرضه‌ی عمومی سهام این کمپانی فرابرسد.

پیش‌بینی‌ شیائومی حکایت از این دارد که این کمپانی چینی طی سال جاری میلادی موفق خواهد شد به درآمد سالیانه‌ی ۱۵ میلیاردی دست پیدا کند که حاصل فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و جزو اهداف تعیین‌شده برای این کمپانی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که شماری از تحلیل‌گران ارزش کمپانی شیائومی را ۶۹ میلیارد دلار می‌دانند. در حال حاضر با توجه به اینکه شیائومی یک کمپانی خصوصی است نمی‌توان در مورد ارزش آن با قطعیت سخن گفت. انتظار می‌رود می میکس ۲ به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی عملکردی قدرتمند طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ارائه دهد. شیائومی اخیرا در بازار چین و هند که هنوز خبری از اشباع بازار گوشی‌های هوشمند در آن‌ها نیست، عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است.

رشد شیائومی در حالی اتفاق می‌افتد که مدیرعامل این کمپانی ابتدای سال ۲۰۱۷ پس از آمار نسبتا ضعیف در مقایسه با هدف تعیین‌شده، اعلام کرد که شیائومی رشد بسیار سریعی دارد و از این‌رو باید در مورد فعالیت‌های خود برای رشد پایدار تجدیدنظر کند و توجه بیشتری داشته باشد. حال ۹ ماه پس از این سخنان، به نظر می‌رسد شیائومی راهکاری یافته است که رشد سریع را در کنار پایداری بیشتر تجربه کند. باید صبر کرد و دید آیا شیائومی سال آینده میلادی وارد تالار بورس خواهد شد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات