پروژه Fi گوگل آغاز بکار کرد؛ اتصال به بهترین شبکه از لحاظ کیفیت اینترنت

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پروژه Fi گوگل اولین سرویس وایرلس است که به شکل یکپارچه در میان شبکه‌های Wi-Fi و LTE تغییر حالت داده و همواره به دنبال اتصال به بهترین شبکه از لحاظ کیفیت اینترنت است. حال گوگل برای مشتریان این پروژه، تجهیزات رایگانی را ارسال می‌کند.
تبلیغات

 کاربران برای استفاده از پروژه‌ی Fi گوگل نیاز است تا در مناطق تحت پوشش گوگل قرار داشته، صاحب یک نکسوس ۶ باشند و همچنین از سوی گوگل دعوتنامه‌ای برای استفاده از این سرویس دریافت کنند.

هنوز اطلاعات تکمیلی درباره‌ی این پروژه مشخص نیست زیرا گوگل در حال ارسال دعوتنامه‌ برای مشتریان است. برخی مشتریان گزارش کرده‌اند که گوشی‌های نکسوس ۶ سازگار با پروژه‌ی Fi را دریافت کرده‌اند و گفته‌اند که علاوه بر این گوگل برخی لوازم جانبی مانند قاب گوشی، هدفون به همراه اسپلیتر و باتری یدکی ۶۰۰۰ میلی آمپری را در کنار گوشی نکسوس ۶ برای مشتریان ارسال کرده است. 

در شبکه‌ی اجتماعی Reddit برخی کاربران اعلام کرده‌اند که تجهیزات این پروژه و به خصوص باتری را دریافت کرده‌اند اما از آنجا که باتری نکسوس ۶ غیر قابل تعویض و جدا کردن است، ارسال یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری کمی عجیب به نظر می‌رسد. این موارد را کاربران دیگر نیز تایید کرده‌اند. به نظر می‌رسد این باتری، هدیه‌ای از سمت گوگل به منظور مشارکت کاربران در پروژه‌ی Fi است.

برخی کاربران در این پروژه تنها با خرید یک سیم کارت مشارکت کرده‌اند و دستگاه دیگری نخریده‌اند. در مقابل برخی کاربران نیز ترجیح‌ داده‌اند تا گوشی نکسوس ۶ را از اپراتورهایی مانند T-Mobile خریداری کنند، زیرا ارزان‌تر است. 

Google-Project-Fi-Nexus-6-free-items-b

برخی کاربران حتی تصویر مربوط به این لوازم جانبی را منتشر کرده‌اند (تصویر فوق). بر اساس تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد گوگل برای این پروژه و گوشی نکسوس ۶ آمادگی خوبی دارد. در حقیقت لوازم جانبی رایگان، به پروژه‌ی Fi جذابیت خاصی می‌بخشد. تنها باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری در مقابل مبلغ گوشی نکسوس ارزش بسیاری دارد. 

یکی از کاربران با نام oil3r اعلام کرده درحالی که سفارش خود را هفته‌ی پیش ثبت کرده‌ بود، گوشی خود را تنها چند روز بعد دریافت کرده است. علاوه بر این، گوگل شارژر اکسترنال، قاب گوشی و هدفونی را نیز ارسال کرده و روز بعد نیز ایمیلی تحت عنوان ۱۵۰ دلار کردیت برای وی ارسال کرده است. بر اساس گفته‌های oil3r، گوگل این مبلغ را به این دلیل برای وی ارسال کرده که این کمپانی قرار است برای گوشی نکسوس ۶ تخفیفی در نظر بگیرد و از این‌رو مبلغ تخفیفی را برای وی ارسال کرده تا مشمول ضرری نشود. در حال حاضر گوگل برای قیمت نکسوس ۶ هم در گوگل استور و هم در آمازون، ۱۵۰ دلار تخفیف ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد لوازم جانبی اضافی هدیه‌ای برای استقبال از مشتریان پروژه Fi است. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مشتریان این هدیه‌ها را دریافت می‌کنند یا گوگل تا چه زمانی ارسال آن‌ها را ادامه می‌دهد. با این حال احتمال می‌رود گوگل برای کسانی که به زودی در این پروژه ثبت نام کنند، چنین لوازمی را ارسال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات