مذاکرات دقیقه 90 اپل با شرکت های موسیقی

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به این که انتظار می‌رود تا اپل سرویس استریم موسیقی خود را در جریان رویداد WWDC 2015  که هفته آینده برگزار خواهد شد، معرفی کند، مذاکرات بین اپل و شرکت‌های ضبط موسیقی بر سر سهم درآمدی از این سرویس جدید به اوج خود رسیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارشات، شرکت‌های موسیقی خواستار کسب سهم بیشتری از درآمد سرویس استریم موسیقی اپل نسبت به درصدی که از اسپاتیفای دریافت می‌کنند، هستند. در حال حاضر این شرکت‌ها 55 درصد از مبلغ 9.99 دلار حق اشتراک ماهیانه اسپاتیفای را دریافت می‌کنند. طبق جدیدترین بررسی‌ها در حال حاضر 15 میلیون کاربر از مجموع 60 میلیون شنونده‌ی اسپاتیفای جزو کاربرانی هستند که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند. طبق اعلام افرادی که نزدیک به این مذاکرات هستند، شرکت‌های موسیقی خواستار 60 درصد از درآمدی هستند که اپل از این سرویس جدید بدست می‌آورد. اپل  حق اشتراک ماهیانه 10 دلاری برای سرویس جدید خود که طبق شایعات اپل موزیک نام خواهد داشت، در نظر گرفته است.

در حال حاضر شرکت‌هایی که اپل در حال مذاکره با آن‌ها است شامل وارنر، یونیورسال و سونی می‌شود. علاوه بر سرویس استریم جدید، اپل قصد دارد تا از یک نرم‌افزار موسیقی جدید رونمایی کند که هم در iOS و هم در اندروید کار خواهد کرد. این نرم‌افزار ویدیوهای پشت صحنه را نیز ارائه می‌کند و به هر هنرمند یک صفحه رایگان اختصاص می‌دهد تا موسیقی و ویدیوی رایگان پست کنند.

با توجه به کاهش فروش موسیقی‌های دانلودی حالا سرویس‌های استریم کانون توجه قرار گرفته‌اند. کلید موفقیت این سرویس‌ها ترغیب افراد بیشتر برای عضویت از طریق پرداخت حق اشتراک ماهیانه است. اپل در نظر دارد تا یک دوره سه ماهه رایگان به همراه تعداد محدودی آهنگ رایگان برای سرویس جدید خود ارائه دهد.

اگر اپل نتواند به موقع با شرکت‌های ذکر شده به توافق برسد، ممکن است معرفی سرویس جدید خود را به تعویق بیاندازد یا این که قابلیت‌های محدودی را تا زمانی که با هر سه شرکت وارنر، یونیورسال و سونی به توافق برسد در سرویس خود ارائه دهد. دوشنبه هفته آینده همزمان با نطق اصلی WWDC 2015 همه چیز مشخص خواهد شد. اگر می‌خواهید در مورد تمام مواردی که انتظار داریم تا هفته آینده مطرح شوند اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله جمع‌بندی شایعات و اطلاعات در مورد WWDC 2015 را بخوانید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات