نیروی هوایی آمریکا هواپیمای مافوق صوت بدون سرنشین خود را تا سال 2023 آماده می‌کند

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در ماه می سال 2013 میلادی، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا موفق شد تا هواپیمای X-51 WaveRider را که یک Scramjet بدون سرنشین است، با موفقیت آزمایش کند. این هواپیمای بدون سرنشین قادر است تا با سرعتی 5 برابر سرعت صوت پرواز کند.
تبلیغات

در ماه می سال 2013 میلادی نیروی هوایی ابالات متحده‌ی آمریکا موفق شد تا هواپیمای مافوق صوت بدون سرنشین خود را با موفقیت آزمایش کند. این هواپیما در واقع یک Scramjet‌ است. این نوع هوایپماها ساختار متفاوتی دارند و پهنای آن‌ها بسیار کمتر است، همچنین موتور جت مورد استفاده در این نوع هواپیماها از ساختار متفاوتی برای احتراق استفاده می‌کند. نیروی هوایی موفق شد تا در آزمایش سال 2013 خود این هواپیما را با سرعت 5.1 ماخ از روی اقیانوس آرام عبور دهد. حال نیروی هوایی در پی آن است تا نسل بعدی این هواپیما را طراحی کند.

میکا اندسلی، محقق ارشد نیروی هوایی در گفتگویی با Military.com در این خصوص گفته که نیروی هوایی آمریکا در پی آن است تا نسل بعدی هواپیمای مافوق صوت خود را تولید کند. X-51 یک پروژه‌ی آزمایشی بود تا طی آن نیروی هوایی عملی بودن استفاده از Scramject را محک بزند. نیروی هوایی در حال حاضر در پی آن است تا هواپیمایی را تولید کند که قادر به کار در حرارت بالا باشد. همچنین محققان ارتش آمریکا در نظر دارند تا یک سیستم مسیریابی را نیز طراحی کنند که توانایی کار در سرعت‌های بسیار بالا را داشته باشند. هدف از این پروژه‌ها ایجاد هواپیمایی است که تا سال 2013 تولید شود.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که هنوز راه درازی تا ساخت این نوع هواپیما باقی است. نیروی هوایی در مسیر ساخت X-51 با چالش‌های فراوانی روبرو شد تا بالاخره توانست این هواپیما را مورد آزمایش قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات