آمازون کالاهای کم وزن را رایگان تحویل می دهد

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش بلومبرگ، آمازون اخیرا سرویس جدیدی معرفی کرده که بر اساس آن اقلام کم وزن راه به طور رایگان تحویل می‌دهد. این سرویس که «ارسال کالاهای کوچک و سبک توسط آمازون» نام دارد در کشور آمریکا و برای کالاهایی با وزن ۲۳۰ گرم ارائه می‌شود.
تبلیغات

غول خرده فروشی جهان قصد دارد تا در کشور آمریکا بدون دریافت هیچ هزینه‌ای کالاهای سبک و کم وزن را به طور رایگان به مشتریان خود ارسال کند. توسط سرویس جدید مشتریان قادر هستند اقلامی با وزن ۲۳۰ گرم و کمتر را سفارش داده و در ۴ تا ۸ روز کاری مرکز جدید حمل و نقل کنتاکی این کالاها را به طور رایگان ارسال می‌کنند. پیش از این تنها کسانی می‌توانستند به طور رایگان کالاها را رایگان دریافت کنند که اقلامی با حداقل مبلغ ۳۵ دلار می‌خریدند یا جزو کاربران Amazon Prime بودند.

آمازون از ۱۳ هفته‌ی قبل این سرویس را آغاز کرده و در طول این دوره‌ی آزمایشی به نتایج جالبی دست یافت؛ بر اساس این نتایج کالاهایی که هزینه‌ی آن‌ها کمتر از ۳۵ دلار است بسیار بیشتر از دیگر کالاها به فروش می‌رسند. بر اساس گزارش بلومبرگ، خرده‌فروشی‌های کوچک در این سرویس جدید به آمازون کمک می‌کنند که این کمک‌ها شامل ذخیره سازی، بسته بندی، تحویل و خدمات مشتری است. از جمله‌ی این کالاها می‌توان به لوازم آرایشی، لوازم جانبی گوشی همراه، هدفون‌ها و دیگر محصولاتی که هزینه‌ی آن‌ها بیشتر از ۱۰ دلار نیست، اشاره کرد.

می‌توان گفت این سرویس جدید برای آمازون هیچ منفعتی ندارد و سودی را از آن کسب نخواهد کرد اما کمک می‌کند تا آمازون در مقایسه با رقبایی همچون Wal-Mart سهم بیشتری از بازار را داشته باشد. علاوه بر این، سرویس جدید به استفاده از پهپادهای آمازون برای تحویل کالاهای سبک وزن کمک می‌کند. جف بزوس مدیر عامل آمازون تایید کرده که طی چند سال آینده استانداردی را برای پهپادهای این شرکت تعیین خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات