شارپ، بهره‌برداری از پنج نیروگاه خورشیدی را آغاز کرد

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
شارپ یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی خود در ایالت تنسی امریکا را افتتاح کرد. مرکز بین‌المللی زراعت ممفیس، در حقیقت اولین مزرعه خورشیدی است که با نصب 4,160 ماژول خورشیدی، انرژی معادل یک مگاوات را تولید می‌کند. این مزرعه با 5 هکتار وسعت، توان تولید 1,600,000 کیلووات ساعت انرژی در سال را خواهد داشت که تامین‌کننده مصرف متوسط 150 خانه در سال است. ماژول سلول خورشیدی شارپ که ND-240QCJ نام دارد، قدرت جذب نور بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های فعلی داشته و به همین دلیل بهره‌وری در واحد سطح این مزرعه را بسیار بالا می‌برد.
تبلیغات

از سوی دیگر شارپ به تازگی اعلام کرد که قرارداد تاسیس پنج نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید کلی 14.4 مگاوات را با شرکت انرژی‌های سبز Enel EGP امضا کرده است. این نیروگاه‌ها که از سلول‌های خورشیدی با فیلم نازک (Thin Film) استفاده می‌کنند، علاوه بر کاربرد منبع پاک و بادوام، از بازده تولید انرژی بالایی برخوردارند. ظرفیت تولید انرژی با استفاده از این سلول‌های خورشیدی که تولیدشان از سال 2011 شروع شده، در پنج شهر ایتالیا به رقم 19.5 میلیون کیلووات ساعت در سال خواهد رسید که این میزان، انرژی متوسط مصرفی لازم برای 7,200 خانه را تامین خواهد کرد و تولید سالانه 10,000 تن دی‌اکسید کربن حاصل از گازهای گلخانه‌ای را کاهش خواهد داد.

اتحادیه اروپا چندی پیش طی یک تحقیق گسترده اعلام کرد که تا سال 2,050 بیش از 50 درصد انرژی لازم برای شهروندان این قاره از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد و لذا احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق مختلف، خصوصا در مناطقی از اروپا که روزهای طولانی داشته و در نتیجه دریافت اشعه خورشید در آنها بالاست، الزامی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات