مایکروسافت برای توسعه محتوای هولولنز از یک استودیوی هولوگرافیک استفاده می کند

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
تا به حال کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، اچ‌تی‌سی و Oculus توسط ابزارهای موجود خود محتواهای واقعیت مجازی را تست کرده‌اند؛ اما هولولنز مایکروسافت اولین هدستی خواهد بود که تجربه‌ای متفاوت و تصوری خارق‌العاده را برای کاربران فراهم می‌کند. حال مایکروسافت برای توسعه‌ی محتوای این هدست از استودیوی تلویزیونی هولوگرافیک استفاده می‌کند.
تبلیغات

هدست هولولنز مایکروسافت دارای قابلیتی برای به نمایش درآوردن و افزودن محتوای رندر شده کامپیوتری به دنیای واقعی خواهد بود و این ویژگی هم آن را از دیگر هدست‌ها متمایز می‌کند. اما مایکروسافت این قابلیت را چگونه توسعه خواهد داد؟ بر اساس گزارش وب‌سایت دانشگاه MIT، ردموندی‌ها از یک استودیوی هولوگرافیک برای توسعه‌ی محتوای مناسب این هدست استفاده کرده و توسط آن رندرهای کامپیوتری ساخته شده را با تجربیاتی مشابه دنیای واقعی مطابقت می‌دهند.

 هنگام معرفی این هدست، مایکروسافت محتوای مجازی شده را برای نشان دادن قابلیت‌های آن به نمایش در آورد. به عنوان مثال موجودی همانند هیولا که بر روی میز ایستاده بود را نشان داد. این استودیو کمک خواهد کرد تا مایکروسافت چنین محتواهایی را توسعه دهد. استودیوی تلویزیونی هولوگرافیک به ۱۰۰ دوربین مجهز شده است که برای مایکروسافت امکانی را فراهم می‌کند تا بتواند از تمامی زوایای، تصاویری را به منظور ارائه‌ی مدل سه بعدی داشته باشد. 

 استیو سالیوان، یکی از اعضای پروژه هولولنز گفت:

هدست واقعیت افزوده، از واقع گرا بودن و همچنین وجود احساسی حقیقی حاصل می‌شود. اگر شما صاحب یک دستگاه هولولنز باشید، حس خواهید کرد که مدل‌ها و رفتارهای موجود در آن، بخشی از دنیای واقعی هستند.

همچنین سالیوان اعلام کرد که کمپانی مایکروسافت به دنبال روشی است که عملکرد این هدست را واقعی‌تر و قیمت آن را در حدی ارزان کند که کمپانی‌های دیگر بتوانند برای تمرین‌ها و کارهای روزمره از آن استفاده کنند. اگر مایکروسافت موفق به انجام چنین عملکردی باشد، به زودی در یکی از استودیوهایی تلویزیونی هولوگرافیک تصاویر و مدل‌های این هدست را توسعه خواهد داد.

انتظار می‌رود مایکروسافت تابستان سال جاری اطلاعات و جزئیات بیشتری را از این پروژه رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات