سرویس موسیقی اپل به همراه شبکه اجتماعی اختصاصی عرضه می شود

پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش منابع آگاه، سرویس جدید استریم موسیقی اپل که مبتنی بر سرویس بیتس است، Apple Music نام خواهد گرفت. خوانندگان می‌توانند در این شبکه‌ی اجتماعی همانند سرویس Ping به فعالیت خود ادامه دهند.
تبلیغات

ویژگی Ping که چند سال پیش توسط اپل معرفی شد، همچون شبکه‌های اجتماعی بوده با این تفاوت که مختص موسیقی است و می‌توان با استفاده از آن، آهنگ‌های مورد علاقه را مشخص کرده یا درباره‌ی آن نظر داد. همچنین یافتن دوستان از میان چندین میلیون کاربر iTunes و در کشورهای مختلف و اطلاع از آخرین اخبار موسیقی از دیگر ویژگی‌های Ping است.

حال شبکه‌ی اجتماعی مشابه Ping، در سرویس موسیقی جدید اپل هم در نظر گرفته شده و به خوانندگان این امکان را می‌دهد که صفحه‌‌ای مختص خود در این شبکه‌ی اجتماعی به منظور منتشر کردن تصاویر، ویدئوها، قطعه‌های موسیقی و بروزرسانی زمان کنسرت‌ها ایجاد کنند. علاوه بر این، خوانندگان قادر خواهند بود تا محتوای پست‌های خوانندگان دیگر را به منظور برقراری ارتباط بیشتر، به اشتراک بگذارند. با استفاده از حساب‌های کاربری iTunes، تمامی کاربران سرویس استریم موسیقی می‌توانند کامنت گذاری کرده و پست‌های خوانندگان محبوب خود را لایک کنند؛ اما این کاربران برخلاف شبکه‌ی Ping، نمی‌توانند پروفایل مختص خود را در شبکه‌ی اجتماعی جدید داشته باشند. 

img 0977

فعالیت‌های خوانندگان جزو ویژگی‌های اصلی سرویس استریم موسیقی Apple Music خواهد بود. کاربران می‌توانند این ویژگی را در تنظیمات Restrictions در نسخه‌ی ۸.۴ از آی‌او‌اس غیرفعال کنند. به طور اتفاقی، در نسخه‌ی iOS 8.4 بتا برای توسعه دهندگان، منوی Restrictions، گزینه‌ای به نام Artist Activity وجود دارد که با انتخاب آن شبکه‌ی اجتماعی مشابه Ping فعال می‌شود. این شبکه‌ی اجتماعی برای پلتفرم‌های آی‌اواس، اندروید و نسخه‌ی مکِ Apple Music عرضه خواهد شد. 

به گفته‌ی منابع معتبر، این سرویس با اپلیکیشن موسیقی iOS 8.4 سازگاری بیشتری خواهد داشت و کاربران می‌توانند توسط این قابلیت، موسیقی‌های موجود در کتابخانه‌ی ابری سرویس بیتس را به اپلیکیشن موسیقی پورت کنند. حتی با داشتن تداخل عملکرد این شبکه‌ی اجتماعی، iTunes Match و iTunes Radio نیز باقی می‌مانند.

img 0982
img 0981

در ماه فوریه گزارشی مبنی بر ویژگی‌های جدید سرویس استریم موسیقی اپل گزارش شده بود، این ویژگی‌ها شامل لیست‌ پخش موسیقی، گزینش آن‌ها و سازمان‌دهی موسیقی‌های بیتس است. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، در حال حاضر سرویس موسیقی بیتس، دارای ویژگی‌های پایه مانند بیوگرافی و لیست‌های پخش برای هنرمندان و خوانندگان است.

اپل در کنفرانس WWDC که در ماه آینده برگزار می‌شود، iOS 8.4, iOS 9, OS X 10.11 و ویژگی‌های Apple TV و همچنین Apple Music را معرفی می‌کند. اگرچه اپل برنامه‌ریزی کرده تا سرویس موسیقی جدید را در کنفرانس WWDC معرفی کند، اما به نظر می‌رسد در ابتدا به رونمایی از نسخه‌ی پولی آن اکتفا خواهد کرد، پس از این کنفرانس نسخه‌ی رایگان trial را نیز عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات