پیشنهاد 3 میلیارد دلاری اوبر برای خرید نقشه‌های HERE نوکیا

جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
بعد از اینکه خبر احتمالی فروش نقشه‌های HERE نوکیا منتشر شد، اخبار متفاوتی از پیشنهاد کمپانی‌های مختلفی چون اپل برای خرید این سرویس به گوش می‌رسد و حالا نیویورک‌تایمز گزارش کرده که Uber پیشنهادی 3 میلیارد دلاری را برای تصاحب این بخش به نوکیا ارائه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این پیشنهاد را باید پاسخی به ائتلاف خودروسازان آلمانی شامل بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز بدانیم که با موتور جستجوی چینی Baidu کار می‌کنند. البته به نظر می‌رسد پیشنهاد دیگری از سوی یک شرکت خصوصی مطرح شده که هنوز چیزی فاش نشده است.

بخش تجارت نقشه‌های نوکیا بیش از 80 درصد سهم بازار سیستم‌های ناوبری صنعت خودرو را در اختیار دارد که سالیانه 1.1 میلیارد دلار سود را به حساب این کمپانی فنلاندی سرازیر می‌کند.

جرمی کارلسون یکی از تحلیل‌گران HIS Automative در لس‌آنجلس می‌گوید:

اطلاعات موجود در نقشه‌ها یک دارایی بلند مدت با ارزش در صنعت خودرو است. پس باید به صورت جدی از آنها محافظت کنیم.

چنین معامله‌ای می‌تواند خبر بدی برای مایکروسافت باشد که نقشه‌های این شرکت روی سیستم عامل‌های ویندوز و ویندوزفون به اطلاعات سرویس HERE متکی است و اگر قرار باشد اپل یا گوگل بخش نقشه نوکیا را تصاحب کنند، آنگاه ردموندی‌ها با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

در حالی که به نظر می‌رسد پیشنهاد 3 میلیارد دلاری می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد ولی در نهایت نوکیا که در سال 2009 میلادی هزینه 8.1 میلیارد دلاری را برای سرویس نقشه‌های خود پرداخت کرده، متضرر خواهد شد. انتظار می‌رود نوکیا به صورت رسمی خبر فروش واحد نقشه خود را تا پایان ماه می اعلام کند.

به نظر شما نوکیا با فروش سرویس نقشه‌های HERE تصمیم درستی گرفته است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات