اپل با خرید کمپانی LinX دوربین آیفون را قوی‌ تر خواهد کرد

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد تحولی در صنعت عکاسی با دوربین‌های آیفون ایجاد کند؛ این کمپانی در این راستا شرکت LinX را که در زمینه‌ی تکنولوژی دوربین‌های موبایل فعال است به قیمت ۲۰ میلیون دلار خریداری کرده است.
تبلیغات

به گزارش وال استریت، اپل به تازگی شرکت LinX را خریداری کرده و قصد دارد به کمک این کمپانی عملکرد دوربین‌های DSLR را در گوشی‌های آیفون خود در اختیار کاربران قرار دهد. شرکت LinX در حوزه تکنولوژی‌های مربوط به دوربین‌های با قابلیت عکسبرداری معمولی و سه بعدی مانند RealSense اینتل و دوربین دوگانه اچ‌تی‌سی وان M8 فعالیت می‌کند.

سایت LinX هنوز اطلاعات و جزئیات این تغییرات را ارائه نکرده اما از آنجا که تصاویر قطعات جدیدی از دوربین را منتشر کرده، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این قطعات در دوربین آیفون‌ها مورد استفاده قرار گیرد. قطعاتی که در وب‌سایت LinX منتشر شده‌اند شامل سه ماژول مختلف دوربین با دو، سه و چهار لنز هستند.

linxheader

کمپانی LinX ظاهرا در زمینه‌ی ساخت تکنولوژی تصویربرداری چند دیافراگم فعالیت می‌کند که این تکنولوژی پردازش، سنسور و اپتیک را برای بهبود عملکرد نور، فوکوس، رنگ‌های واقعی و تاخیر شاتر به کار می‌گیرد. دوربین‌های چند لنزی علاوه بر تصویر برداری دو بعدی، قادر به دست آوردن اطلاعات بسیار دقیق از صحنه و سوژه هستند.

نرم‌ افزارها هم قادر هستند تا اطلاعات به دست آمده از تصویربرداری سه بعدی را جهت تمرکز به صحنه‌ای خاص، اندازه گیری فاصله اشیا، مدل اشیای سه بعدی و جایگزین کردن تصویر در تماس‌های ویدئویی در زمان واقعی به کار گیرند. دوربین‌های چند لنزی همچنین توانایی این را دارند که تصویر میدان وسیعی از صحنه را ثبت کنند، که البته در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند معمولی این کار امکان‌پذیر نیست.

اگر شرکت LinX در دوربین آیفون‌های آینده با اپل همکاری داشته باشد، کاربران شاهد تغییرات عمده‌ای در عملکرد دوربین و ویژگی‌ها و کیفیت آن خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات