اپلیکیشن سرویس اینترنت وایرلس گوگل فاش شد

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به زودی سرویس مخابراتی وایرلس خود را در ایالات متحده راه‌اندازی خواهد کرد. به تازگی یک اپلیکیشن مرتبط با این پروژه فاش شده که حاوی اطلاعات جالبی درباره این سرویس و نحوه کارکرد آن است.
تبلیغات

چه می‌شد اگر می‌توانستید قرارداد اپراتور موبایل خود را همچون اسپاتیفای و نتفلیکس، از طریق یک اپ تمدید می‌کردید، پلن آن را تغییر می‌دادید یا آن را موقتا متوقف می‌کردید؟ بدین صورت همه چیز راحت‌تر می‌شد و حتی بدون نیاز به تعویض سیم کارت می‌توانستید تلفن خود را عوض کنید. همه این موارد، بر اساس اپلیکیشن فاش شده توسط Android Police، مزایای سرویس وایرلس گوگل محسوب می‌شوند. به نظر نمی‌رسد این اپلیکیشن توسط خود گوگل فاش شده باشد، اما همه اطلاعات فاش شده از این اپ با برنامه‌هایی که گوگل برای پروژه سرویس وایرلس خود داشت، همخوانی دارد.

 اپلیکیشن مورد بحث، تیخو (Tycho) نام دارد و شامل همه تنظیمات و گزینه‌های معمول یک اپلیکیشن کریر مخابراتی است. شما از طریق این اپ می‌توانید قبض‌هایتان را پرداخت کرده، اطلاعات استفاده از دیتا را چک کنید، تنظیمات جزئیات طرح‌هایتان را در دست بگیرید و... . همچنین می‌توانید از طریق این اپ به سرویس مخابراتی گوگل پیوسته و درخواست یک شماره جدید را بدهید. حتی می‌توانید سرویس دیتای وایرلس خود را فعال یا غیرفعال کرده، یا آن را به طور کامل از حساب خود حذف کنید. بنابراین می‌توان گفت گوگل توانسته به معنای واقعی کلمه سرویس وایرلس عمومی خود را به یک اپلیکیشن خلاصه کند. البته همه داستان به اپ تیخو خلاصه نمی‌شود. یک اپلیکیشن جداگانه دیگر با نام Project Fi نیز در راه است. پروژه فی که همان نام سرویس وایرلس گوگل است، به تازگی فاش شده و بر اساس اطلاعات به دست آمده از آن به کاربر امکان تماس و پیامک رایگان در ایالات متحده را می‌دهد. همچنین هزینه استفاده از اینترنت همراه به ازای هر گیگابایت مصرفی توسط کاربر محاسبه می‌شود.

رد پای تی موبایل و اسپرینت، دو سرویس دهنده مخابراتی که روابط نزدیکی با گوگل دارند نیز در این اپلیکیشن مشاهده می‌شود. غیاب ورایزون و AT&T نیز در این اپلیکیشن جالب توجه است. اطلاعات دیگر به دست آمده حکایت از آن دارند که گوگل امکان استفاده از طرح‌های دیتا (بدون امکان مکالمه) را نیز برای برخی ابزارهای هوشمند فراهم خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات