کاهش رشد فروش بازار پی سی با توقف بروزرسانی از ویندوز XP توسط کمپانی‌ها

دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
گارتنر و آی‌دی‌سی دوباره اخبار ناخوشایندی را برای تولیدکنندگان پی‌سی دارند، چراکه فروش کامپیوتر‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ دوباره روند نزولی به خود گرفته و دلیل آن توقف بروزرسانی سیستم‌های در سازمان‌ها و کمپانی‌ها از ویندوز ایکس‌پی است.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴ میلادی فروش پی‌سی‌ها رشد خوبی را به خود گرفته بود و بسیاری این رشد را مرهون توقف پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی توسط مایکروسافت و لزوم بروزرسانی سیستم‌های مبتنی بر این ویندوز توسط کمپانی‌ها و سازمان‌ها می‌دانستند. حال هر دو موسسه‌ی گارتنر و آی‌دی‌سی پیش‌بینی کاهشی ۵.۲ تا ۶.۷ درصدی را برای فروش پی‌سی‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ دارند، چراکه کمپانی‌ها روند بروزرسانی کامپیوترهای خود را در این فصل متوقف کرده‌اند. آ‌ی‌دی‌سی به این موضوع بسنده نکرده و میزان پی‌سی‌های عرضه شده در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری را کمترین مقدار از سال ۲۰۰۹ خوانده است.

البته در این بازار نابسامان و تاریک، هنوز کمپانی‌هایی با می‌درخشند که از جمله‌ی آن می‌توان به لنوو اشاره کرد که در بازار رو به افول پی‌سی، رشد می‌کند. ایسوس نیز به لطف تبلت‌های ویندوز سایز بزرگ خود در حال تجدید حیات است. در مقابل کمپانی‌هایی نظیر ایسر، دل و سایر تولیدکنندگان پی‌سی آینده‌ی تاریکی دارند. انتظار می‌رود عرضه‌ی ویندوز 10 بتواند تا حدودی این بازار را بهبود بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات