سامسونگ در صدر جدول نظرسنجی وفاداری به مشتری قرار گرفت

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
نظرسنجی رضایت‌مندی و وفاداری به مشتری جزو نظرسنجی‌هایی است که به صورت آنلاین برگزار شده و در آن میزان رضایت‌مندی مشتری از برندهای معروف ازجمله اپل، سامسونگ و مایکروسافت سنجیده می‌شود؛ طبق نظرسنجی اخیر، سامسونگ در صدر جدول نسبت به سایر کمپانی‌ها قرار گرفته است.
تبلیغات

 به نظر افراد بسیاری نظرسنجی رضایت‌مندی مشتری بسیار مهم بوده و فاکتوری اساسی در انتخاب برند گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید. نظر سنجی اخیر که توسط SurveyMonkey انجام شده نتایج جالبی در بر دارد؛ اپل همواره برتری خود را در وفاداری به مشتری به اثبات رسانده اما آخرین نظرسنجی این موضوع را نشان نمی‌دهد. این بار کمپانی سامسونگ نسبت به برندهای دیگر برتری داشته و توانسته رضایتمندی بیشتری را از کاربران جلب کند. 

نتایج و ارقام توسط SurveyMonkey منتشر شده است؛ این کمپانی کارکنان خود را از CareerBuilder استخدام کرده که فقط نظرسنجی‌های آنلاین را برگزار می‌کند. این کمپانی تمایل دارد تا با برگزاری نظرسنجی‌های مختلف بهترین کمپانی را از نظر کاربران معرفی کند، در این صورت افراد بسیاری می‌توانند نتایج این نظرسنجی را معیار خود برای انتخاب برند گوشی‌ هوشمند قرار دهند. در این نظرسنجی سامسونگ با کسب ۳۵ امتیاز در صدر جدول رضایت‌مندی مشتری قرار گرفت، پس از آن اپل ۲۸ امتیاز را کسب کرده و مقام دوم را از آن خود کرد. معیار میانگین ۱۹ است که هر دو امتیاز بالاتر از این معیار گزارش شده‌اند. 

نظر سنجی رضایتمندی مشتری
00US

می‌توان گفت اپل هم در ارائه‌ی خدمات به مشتری و جلب رضایت آن‌ها موفق بوده، و در این نظر سنجی ۴۱ درصد از رضایتمندی مشتری را جلب کرده، در حالی که سامسونگ در این شاخص، نمره مثبت ۲۵ را کسب کرده است. هر دو کمپانی هنوز اقدامات زیادی را برای جلب رضایت‌مندی بیشتر پیش رو دارند زیرا معیار قابل قبول ۷۵ درصد است.

اما دلیل پایین بودن کلی سطح رضایتمندی چیست؟ ما از گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و با مزیت‌ها و ایرادات آن‌ها آشنا هستیم، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این شرکت‌ها قادر به رفع مشکلات نیستند؟ این احتمال نیز وجود دارد که کاربران در این نظرسنجی از روی عدالت و تجربه‌ی واقعی خود شرکت نکرده‌ باشند. SurveyMonkey این ارقام را پس از بررسی ۵۰۰۰ نظر که به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ مربوط است منتشر کرده است. 

تنها برندی که بیشتر به چشم نمی‌خورد مایکروسافت است؛ در نظر سنجی رضایت‌مندی مشتری این کمپانی امتیاز ۸- را کسب کرده است. شاید کاربران بسیاری این امتیاز را از مایکروسافت انتظار نداشتند؛ مایکروسافت با کسب رضایت کمتر از مشتری، ۱۹ درصد از این نظرسنجی را از آن خود کرده است. احتمالا این اعداد و ارقام به عوامل مختلف و رایجی بستگی دارد و در این مورد مربوط به کاربرانی باشد که بیشتر از هر زمان دیگری بین برندهای مختلف جابجا می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات