بنیانگذار مایکروسافت صفحه نخست پروژه BASIC را منتشر کرد

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش بیل گیتس همزمان با چهل سالگی مایکروسافت، ایمیلی به کارکنان این شرکت ارسال کرد. حال پائول آلن دیگر بنیانگذار مایکروسافت صفحه‌ای از اولین پروژه‌ی مایکروسافت به نام BASIC را منتشر کرده است.
تبلیغات

بیل گیتس بنیانگذار و مدیر عامل سابق مایکروسافت، با ارسال ایمیلی برای کارکنان، دیدگاه‌های خود را در مورد گذشته و آینده این شرکت اعلام کرد. گیتس در این نامه اظهار امیدواری کرده که مایکروسافت در سال‌های آتی دسترسی افراد و سازمان‌های بیشتری در سراسر جهان را به فناوری‌ فراهم کند و همچنین مشکلات مربوط به تکنولوژی را برطرف کند. او مهم‌ترین مساله برای این شرکت را اقداماتی دانسته که قرار است در آینده انجام شوند. 

Microsoft-Basic-Title-Page

پائول آلن و بیل گیتس، دوستان دوران کودکی بودند که با شور و شوق فراوانی برای رایانه برنامه نویسی می‌کردند و به دنبال ایجاد یک کسب و کار بودند. مایکروسافت در ابتدا کار خود را توسط بیل گیتس و پائول آلن با ساخت و فروش مفسر زبان برنامه‌نویسی بیسیک «Basic interpreters» شروع کرد. تصویر بالا صفحه‌ی نخست از این پروژه‌ی مایکروسافت است. پائول آلن این تصویر را در اکانت توئیتر خود منتشر کرده است. در پروژه‌ی BASIC، پائول آلن کدهای NON-RUNTIME و بیل گیتس کدهای RUNTIME را نوشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات