هفته‌ گذشته مایکروسافت هزاران نیروی دیگر را اخراج کرد

یک‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در هفته‌ای که گذشت، دور جدیدی از برنامه‌ی تعدیل نیروی خود را به اجرا گذاشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که ردموندی‌ها در ادامه‌ی برنامه‌ی تعدیل نیروی ۱۸٫۰۰۰ نفری خود که سال گذشته‌ی میلادی اعلام کردند، عذر هزاران نیروی دیگر را در هفته‌‌ای که گذشت، خواستند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده و تایید نماینده‌ی مایکروسافت، این کمپانی در ادامه‌ی برنامه‌ی تعدیل نیروی ۱۸٫۰۰۰ نفری خود، در هفته‌ی گذشته بخش دیگری از نیروهای خود را از کار برکنار کرد.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که هزاران نفر شغل خود را از دست داده‌اند و بخش IT این کمپانی نیز بیشترین تاثیر را از مرحله‌ی جدید اخراج‌ها پذیرفته است. بخشی از تعدیل نیروی انجام شده در مقر اصلی مایکروسافت در ردموند صورت گرفته است.

مایکروسافت در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که در جهت بازسازی کمپانی برنامه‌ی اخراج ۱۸٫۰۰۰ کارمند خود را به پایان برده است، اما این کمپانی بعدها با تغییر برنامه‌ریزی، پایان سال مالی را که ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ است، برای تکمیل برنامه در نظر گرفته و نیروهای خود را بصورت برنامه‌ریزی شده از کار برکنار می‌کند.

اخراج ۱۸٫۰۰۰ کارمند به معنای برکناری بیش از ۱۴ درصد نیروی کار ۱۲۷٫۰۰۰ نفری مایکروسافت براساس آمار ماه ژوئن سال گذشته است. ساتیا نادلا تعدیل نیروی انجام شده را در جهت کاهش لایه‌های مدیریتی بالا و پایین دستی خوانده که این موضوع می‌تواند در تصمیم‌گیری سریع‌تر و چرخش سریع اطلاعات در کمپانی تاثیرگذار باشد.

البته بخش بزرگی از این تعدیل نیروی که شامل ۱۲٫۵۰۰ نفر است، مربوط به نیروی کار نوکیا بود که با خرید آن توسط مایکروسافت، به این کمپانی منتقل شده بودند. کارمندان اخراج شده بسته‌های کمکی از سوی مایکروسافت دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات