توییت تیم کوک در حمایت از مهاجرانی که در این شرکت مشغول به کارند

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک با اشاره به اینکه تصمیمات مرتبط با مهاجران باید ریشه در ارزش‌های آمریکایی داشته باشد، در توییتی از کارمندان مهاجر خود حمایت کرد.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل، روز گذشته در توییتی مجدداً حمایت خود از دریمرها را اعلام کرد.

دریمرها افرادی هستند که گرچه همراه اولیاء خود به‌صورت غیر قانونی وارد خاک آمریکا شده‌اند ولی از کودکی در آنجا زندگی کرده و به مدرسه رفته‌اند. DREAM مخفف کلمات توسعه، آسایش و تحصیلات برای اقلیت‌های بیگانه است و در چند سال اخیر اصطلاحاً به افرادی گفته می‌شود که در کودکی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و دوران مدرسه را هم در این کشور سپری می‌کنند و به‌نوعی کنایه نیز به‌حساب می‌آید.

کوک اعلام کرد که پشتیبان حقوق کارمندانش خواهد بود و همچنین تصریح کرد آن‌ها سزاوار احترامی برابر با دیگر افراد جامعه هستند و هر راه‌ حل دیگری که به‌منظور اصلاحات قوانین مهاجرتی بخواهد تصویب شود، باید هم‌تراز با ارزش‌های آمریکایی باشد.

متن توییت تیم کوک در ۳ سپتامبر ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

۲۵۰ نفر از همکاران ما در کمپانی اپل دریمر هستند. من پشت آن‌ها خواهم ایستاد. آن‌ها سزاوار احترامی برابر با دیگران هستند و هر راه حل دیگری هم باید ریشه در ارزش‌های آمریکایی داشته باشد.

پس از  اعلام تصمیم دولت ترامپ برای کنار گذاشتن سیاست داکا، حدود ۳۰۰ تن از رهبران تکنولوژی آمریکا در ابتدای همین هفته، طوماری را امضا کردند و درخواست خود مبنی بر ابقای این سیاست را به دست دولت رساندند. سیاست داکا به دریمرهایی که نامشان در دولت فدرال ثبت شده باشد اجازه‌ی ماندن در آمریکا می‌دهد. داکا سیاستی برای محافظت از مهاجران غیر قانونی است که از کودکی به آمریکا برده شده‌اند. تیم کوک یکی از امضاکنندگان این طومار است.

دولت ترامپ اعلام کرده که در حال تصمیم‌گیری نهایی در مورد سرنوشت برنامه‌ی داکا است و احتمالاً روز سه‌شنبه ۵ سپتامبر ۲۰۱۷، خبری در این مورد منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات