امکان بی صدا کردن سایت ها به مرورگر کروم اضافه می‌شود

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر گوگل کروم به‌زودی میزبان قابلیتی جدید خواهد بود که با استفاده از آن می‌توان پخش صدا در وب‌سایت‌ها را متوقف کرد.
تبلیغات

اگر از کاربران مرورگر گوگل کروم هستید و پخش خودکار ویدیو یا صوت بدون اجازه‌ در این مرورگر شما را آزار می‌دهد، به‌زودی امکان بی‌صدا کردن تب مورد نظر به گوگل کروم اضافه خواهد شد؛ بدین ترتیب قبل از پخش خودکار ویدیو یا صوت از یک وب‌سایت، این فرآیند متوقف خواهد شد. این خبر به‌تازگی توسط فرانسیس بوفورت و در شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس منتشر شده است. بوفورت اعلام کرده که تیم توسعه‌دهنده‌ی مرورگر کروم هم‌اکنون در حال انجام تست‌های مختلف روی این قابلیت جدید هستند.

هنگامی که یک وب‌سایت در مرورگر کروم باز کنید، این امکان در اختیار شما است تا برخی تنظیمات را با کلیک روی آیکون سمت چپ آدرس وب‌سایت، به‌دلخواه خود تغییر دهید. با کلیک روی منوی مورد اشاره، یک جعبه‌ی کشویی بازخواهد شد. در این منو کاربران می‌توانند گزینه‌های مختلفی مثل مجاز یا بلاک کردن پنجره‌های پاپ‌آپ، دسترسی به میکروفون و مواردی از این قبیل را برای وب‌سایت مورد نظر خود تنظیم کنند. پس از اینکه این قابلیت به‌طور نهایی به مرورگر نامبرده اضافه شود، احتمالا در منوی اطلاعات مربوط به صفحه که در بالا به آن اشاره کردیم، یک گزینه برای صدا در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. با کلیک روی این گزینه و انتخاب Mute the page، می‌تواند جلوی پخش هر نوع صدایی را در وب‌سایت‌ مورد نظر گرفت. بدین ترتیب تا زمانی که این گزینه را مجددا به حالت فعال تغییر ندهید، هیچ نوع محتوای صوتی و تصویری به‌صورت خودکار برای شما پخش نخواهد شد. این ویژگی جدید هم‌اکنون برای تمام افرادی که از نسخه‌ی کروم کاناری استفاده می‌کنند در دسترس قرار گرفته است.

می‌توانید پس از شروع پخش صدا در یک تب مرورگر کروم، با کلیک راست روی آن تب و انتخاب گزینه‌ی Mute Tab از منوی ظاهرشده، پخش صدا را متوقف کنید. البته این روش چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا با هر بار مراجعه به وب‌سایت مورد نظر، باید همین مراحل را برای متوقف کردن پخش صدا تکرار کنید؛ در هر صورت اضافه شدن این قابلیت جدید، در حال حاضر گزینه‌های مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نظر شما در مورد این قابلیت جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات