ساخت روبات های پروانه‌ای شکل

یک‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آلمانی فستو روبات‌هایی به شکل پروانه تولید کرده‌ است که می‌توانند به راحتی هر بیننده‌ای را به اشتباه بیاندازند چراکه این روبات‌ها به پروانه‌های واقعی شباهت زیادی دارند.
تبلیغات

شرکت آلمانی فستو روبات‌های کوچکی به شکل پروانه ابداع کرده که قادر به پرواز است. هنگامی که این روبات در حال پرواز است به راحتی می‌تواند هر بیننده‌ای را به اشتباه بیندازد، زیرا شباهت زیادی به یک پروانه‌ای واقعی دارد؛ اما با کمی تامل می‌توان متوجه شد که این پروانه‌ها دارای سنسورهایی گوناگونی هستند. این روبات قابلیت این را دارند که اشیای پیرامون خود را شناسایی و تشخیص دهند. وزن هر یک از این روبات‌ها ۳۲ گرم بوده و باتری آن‌ها هنگام پرواز ۴ دقیقه دوام می‌آورد. بال‌های این روبات‌ها از نوارهای خازنی قابل انعطافی ساخته شده و رشته‌های کربنی باریکی آن‌ها را به بدنه متصل ساخته‌ است.

camera

گروهی که این روبات‌ها را ابداع کرده‌اند، برای کنترل آن‌ها در یک اتاق کوچک از دوربین‌های پرسرعت اینفرارد استفاده کرده‌اند. در هنگام پرواز این روبات‌ها، دوربین‌ها اطلاعات هرکدام را جداگانه ثبت کرده و بلادرنگ این اطلاعات را به سیستم‌های مرکزی ارسال می‌کنند. به همین ترتیب به راحتی می‌توان حرکت هر کدام از روبات‌ها را با دیگری تنظیم کرده تا بتوان حرکت گروهی آن‌ها را میسر کرد.

این روبات‌ها در حال حاضر آماده پرواز در فضای باز نیستند و دوره‌ی تحقیقاتی خود را سپری می‌کنند. شرکت فستو توانست با ساخت این روبات‌ها نشان دهد تا چه اندازه می‌توان روبات‌ها و پهپادهای کوچک و کم وزن را تولید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات