مدیر سامسونگ به دلیل اختلاس و ارتشا به پنج سال زندان محکوم شد

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لی جائه یونگ، مدیر کمپانی سامسونگ به دلیل اختلاس و رشوه دادن به پنج سال زندان محکوم شد.
تبلیغات

مدت‌ها است اخبار مختلفی مبنی بر دستگیری لی جائه یونگ، مدیر سامسونگ به دلیل اختلاس و ارتشا منتشر می‌شود. با اینکه یونگ در آخرین جلسه‌ی دادگاه تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده بود، امروز دادگاه کره‌جنوبی وی را به پنج سال زندان محکوم کرد.

با اعلام این خبر به نظر می‌رسد این غول کره‌ای تا پنج سال آینده از حضور رهبر خود محروم خواهد بود. البته یونگ می‌تواند از شنیدن این خبر خوشحال باشد، چرا که پیشتر اعلام شده بود وی به ۱۲ سال حبس محکوم خواهد شد. به گزارش نیویورک تایمز این مدت نیز می‌تواند جریمه‌ای سنگین در کشوری باشد که احکام ساده‌ای را برای موارد مشابه صادر کرده است.

لی جائه یونگ که به نام جی وای لی نیز شناخته می‌شود، از نظر تعریف فنی و ساختار سازمانی، نایب رییس سامسونگ به شمار می‌رود، اما با توجه به بیماری قلبی پدرش، چندین سال است که سکان هدایت سامسونگ در دستان او است. بعد از مشخص شدن نقش سامسونگ در فساد مالی پارک گوئن هایه، رییس جمهور کره‌جنوبی، اوایل سال جاری میلادی لی جائه یونگ نیز دستگیر شد.

در واقع یونگ با پرداخت ۳۸ میلیون دلار به چهار بنیاد مهم در کره‌جنوبی از آن‌ها خواسته بود تا از سیاست‌های رییس جمهور سابق این کشور حمایت کنند و از طرف دیگر بتوانند تایید رگولاتوری را برای ادغام دو کمپانی تحت کنترل سامسونگ دریافت کنند. البته بسیاری از سهام‌داران با این ادغام ۸ میلیارد دلاری مخالف بودند، اما این موضوع به دلیل حمایت‌های دولتی بدون هیچ مشکلی انجام شد. باید یادآوری کنیم که فعالیت سامسونگ تنها به حوزه‌ی محصولات الکترونیکی محدود نمی‌شود و این غول کره‌ای در زمینه‌ی کشتیرانی، دارو و پزشکی و بسیاری از صنایع دیگر نیز دستی بر آتش دارد.

دادگاه کره‌جنوبی اعلام کرده است که شواهد و مدارک کافی برای رشوه دادن مدیر سامسونگ در جهت دریافت حمایت‌های دولتی از ادغام مورد نظر وجود دارد. علاوه بر این ادغام سبب شده است تا قدرت او در اداره‌ی گروه سامسونگ الکترونیکس شامل بخش‌های مربوط به گوشی‌های موبایل، تلویزیون و دیگر دستگاه‌ها بیشتر شود.

کمپانی سامسونگ در سطح جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته و معمولا در صدر فهرست صادرکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارد. حال باید ببینیم با توجه به حکم زندان پنج ساله‌ی مدیر این غول کره‌ای و دوری او از تصمیمات راهبردی، چه سرنوشتی در انتظار سامسونگ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات