مایکروسافت آپدیت های حجیم اجباری ویندوز 10 را متوقف می‌کند

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
با وجود همه جذابیت‌های ویندوز ۱۰، دریافت آپدیت‌های حجیم اجباری در این نسخه آزاردهنده است، ظاهرا مایکروسافت درصدد رفع این مشکل برآمده است.
تبلیغات

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵، طرح ارتقاء ویندوز ۷ و ویندوز ۸ به سیستم‌عامل جدید ویندوز ۱۰ را آغاز کرد؛ اما بخشی از این فرایند، دانلود مجموعه‌ای ۶ تا ۸ گیگابایتی از فایل‌های نصبی بود؛ دانلود چنین دیتای حجیمی علاوه‌ بر آنکه باعث بروز مشکل برای بسیاری از کاربران ویندوز و کامپیوترهای آن‌ها شد؛ یک سرویس حفاظت از طبیعت آفریقایی را نیز تا مرز ورشکستگی پیش برد.

اما سرانجام کاربران آلمانی ویندوز کمپین، شکایتی علیه مایکروسافت برای این موضوع ترتیب دادند. بعد از ۱۸ ماه کشکش قانونی، سرانجام مایکروسافت تسلیم شد و اعلام کرد:

مایکروسافت دیگر فایل‌های آپدیت ویندوز را بدون رضایت کاربران روی سیستم‌های آنان دانلود نخواهد کرد.

البته این قضیه دقیقا زمانی اتفاق افتاد که کار از کار گذشته بود. کورنیلیا تاوچ، مدیر مرکز مشتریان در بادن وورتمبرگ آلمان، اعلام کرد: «خوش‌بین هستیم که مایکروسافت و دیگر تولید‌کنندگان نرم افزاری از این به بعد به چنین مواردی که قابل چشم پوشی نیستند، بیشتر اهمیت خواهند داد.»

 آپدیت‌های حجیم، بخشی از به‌روز‌‌رسانی هسته سیستم‌عامل نیز هستند و احتمالا آپدیت‌های مربوط به آپگرید سیستم‌عامل شامل این قضیه خواهند شد، نه به‌روز‌رسانی هسته ویندوز.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات