فیلم جنگ ستارگان را در خط فرمان تماشا کنید!

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که زمان زیادی را صرف تماشای فیلم‌ها می‌کنید یا علاقه‌ی بسیاری برای آن‌ها نشان می‌دهید، حتما ترفندی که در این پست ارائه می‌شود برای شما جالب خواهد بود. زیرا با اجرا کردن این ترفند می‌توانید فیلم جنگ ستارگان را در محیط خط فرمان تماشا کنید!
تبلیغات

برای اجرای این ترفند ابتدا باید سرویس تلنت در سیستم‌عامل‌تان فعال شده باشد، زیرا با وارد کردن دستوری در خط فرمان این فیلم را اجرا خواهید کرد. به صورت پیش فرض سرویس تِلنت در برخی سیستم‌عامل‌ها فعال بوده و در برخی سیستم‌عامل‌ها نیاز است تا آن را به صورت دستی فعال کنید. کاربران ویندوز، لینوکس و مک از قابلیت تلنت برخوردار بوده و این سرویس فعال است در غیر این صورت باید آن را فعال کنید. البته کاربران ویندوز XP نیازی به این مراحل ندارند.

فعال کردن Telnet در ویندوز

در ویندوز 7 و 8 ابتدا به کنترل پنل ویندوز وارد شده و سپس بر روی Programs کلیک کرده و در پی آن بر روی Programs and Features کلیک کنید که در آن هنگام پنجره‌ای باز می‌شود و در آن پنجره نیز در سمت چپ بر روی گزینه Turn Windows features on or off کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود و در آن قابلیت Telnet Client را فعال کنید.

02CMD
03CMD

سرویس تلنت در بسیاری از توزیع‌های لینوکس به طور پیش فرض فعال است.

 اجرای خط فرمان و دستور

در سیستم‌عامل ویندوز کلید ترکیبی Start + R را زده و وارد Run شوید، سپس کلمه Telnet را تایپ کرده و اینتر را بزنید. پس از آن پنجره‌ای باز شده و در آن حرف انگلیسی «o» را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. حال در این مرحله عبارت towel.blinkenlights.nl را وارد کرده و اینتر بزنید. به جای این مراحل می‌توانید مستقیما CMD را باز کرده و دستور telnet towel.blinkenlights.nl را بزنید.

llii
04Wars

در سیستم‌عامل لینوکس هم به همین ترتیب می‌توانید با باز کردن ترمینال و وارد کردن این دستور، فیلم جنگ ستارگان را اجرا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات