اپل احتمالا در حال ساخت مودم همراه خود است

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل احتمالا به دنبال ساخت مودم همراه مخصوص خود است.
تبلیغات

اپل شرکتی است که دوست دارد خودکفا باشد و این یعنی شرکت یاد شده تمایلی ندارد در زمینه‌ای که خود می‌تواند فعالیت داشته باشد، از شرکت‌های شخص ثالث استفاده کند. به همین دلیل است که اپل می‌خواهد کنترل کاملی روی سخت‌افزار و نرم‌افزار محصولات خود داشته باشد. البته غیر ممکن است که شرکت اپل بتواند تمامی اجزای مورد نیاز برای تولید محصولات خود را خودش تولید کند، اما این موضوع باعث نشده که این کمپانی نسبت به تولید برخی از قطعات محصولاتش اقدام نکند‌.

بر اساس گزارشی از The Motley Fool به‌نظر می‌رسد مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل احتمالا در حال کار روی مودم همراه مخصوص به خود است. در حال حاضر اپل مودم های مورد نیاز خود را از دو شرکت اینتل و کوالکام خریداری می‌کند؛ اما این کمپانی اخیراً یک پرونده‌ی قضایی علیه کوالکام مطرح کرده و شاید به همین دلیل اپل تصمیم گرفته تا وابستگی خود را به دو شرکت مورد اشاره کاهش دهد.

The Motley Fool به یکی از گزینه‌های موجود در لیست مشاغل وب‌سایت اپل موسوم به "مهندس ارشد طراحی Digital IC (PHY) اشاره کرده است. وظیفه‌ی این شغل در وب‌سایت اپل اینگونه شرح داده شده است: بخشی از گروه طراحی سیلیکون که وظیفه‌ی آن طراحی منطق پایه‌ی دیجیتال در اتصالات پیشرفته‌ی بی‌سیم است. یک جایگاه شغلی دیگر در وب‌سایت اپل با عنوان Sr. RFIC Design Engineer مشخص شده و شخصی که در این جایگاه استخدام می‌شود، سرپرست گروه طراحی چیپ وایرلس خواهد بود.

البته با توجه به آنچه گفته شد نمی‌توان دقیقاً گفت که اپل به طور جدی به دنبال ساخت یک مودم اختصاصی است یا فقط سعی دارد در این زمینه تلاش‌هایی انجام دهد. شرکت‌های بزرگی مثل اپل معمولاً آزمایش های زیادی را روی تکنولوژی‌های مختلف انجام می‌دهند، اما این بدان معنا نیست که همیشه این گونه آزمایش‌ها منجر به ساخت یک محصول نهایی شود. افزون بر آنچه گفته شد اخیراً شایعاتی منتشر شده که اعلام می‌کند اپل احتمالاً قصد دارد تکنولوژی اولد مخصوص خود را هم توسعه دهد؛ همین نکته یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده اپل به عنوان شرکتی که به دنبال خودکفایی است شناخته شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات