مایکروسافت برنامه جدیدی برای رقابت با اپل و گوگل در سر دارد

مایکروسافت برنامه جدیدی برای رقابت با اپل و گوگل در سر دارد

مایکروسافت همراه در ارائه بهترین راه‌حل برای برقراری ارتباط بین سرویس‌ها و یکپارچه سازی آن‌ها پیشتاز بوده اما نظر کریس کاپوسلا مدیر بازاریابی مایکروسافت در این باره کاملا متفاوت است. کاپوسلا با اعلام اینکه رقبای این کمپانی در این خصوص عملکرد بهتری دارند، برنامه‌‌های آتی مایکروسافت را برای رقابت با گوگل و اپل ارائه کرد.

 مایکروسافت با بررسی شرایط فعلی و مقایسه با رقبایی همچون گوگل و اپل تصمیم گرفت تا برنامه‌های جدیدی را برای رقابت با این کمپانی‌ها در نظر داشته باشد. به عقیده‌ی کریس کاپوسلا مدیر بازاریابی مایکروسافت، شرکت‌های اپل و گوگل در ارائه بهترین راه‌کار برای سرویس‌ها بهتر عمل می‌کنند.

کریس کاپوسلا در این باره گفت:

 شاید این تغییرات لحظه‌ای باشد و زیاد جلب توجه نکند، اما مایکروسافت از تلاش‌های بسیاری برای سرویس‌های خود دریغ نکرده و می‌توان گفت در طول این مدت کسب و کار بزرگی را رقم زده‌ است. اینترنت اکسپلورر، ویندوز و آفیس جزو این سرویس‌ها هستند. اما با این حال ما نتوانستیم ارتباطی که مهندسان گوگل و اپل برای سرویس‌های خود محیا کرده‌اند را برای سرویس‌های خودمان ارائه کنیم. اگر به همه‌ی آگهی‌های تبلیغاتی اپل در تلویزیون‌ توجه کنید، متوجه خواهید شد که فقط محصولات آیفون و آیپد در این آگهی‌ها دیده می‌شود، این کمپانی از اکوسیستم‌ جامع برای محصولات خود بهره می‌برد. اپل حتی از بودجه‌ی بسیار کمی برای بخش بازاریابی و معرفی محصولات خود استفاده می‌کند. این کار در بهترین نحو ممکن و به طور منظم صورت می‌گیرد؛ و از آنجایی که همه‌ی این کسب و کارها کاملا به روش مهندسی انجام می‌شود، یک محصول باعث می‌شود تا محصول جدید دیگر بدون نیاز به بازاریابی اضافی، معرفی شده و فروش موفقی را رقم بزند.

eco-microsoft

کریس کاپوسلا اعلام کرد که مایکروسافت تصمیم‌های جدی را در این راه اتخاذ کرده و قصد دارد برنامه‌ی جدید خود را با نام «in a big way» پیاده سازی کند. سرویس‌هایی مانند OneNote در سرفیس پرو ۳، جستجوی بینگ در کورتانا و اسکایپ در اوت‌لوک جزو تغییرات بزرگ مایکروسافت است. وی همچنین گفت که جالب‌ترین مسئله در بازاریابی این است که با داشتن نقاط فروش مختلف دیگر نیازی به بازاریابی تمامی محصولات نیست. فقط لازم است تا یکی از محصولات بزرگ و چشمگیری به فروش برسد، پس آن محصولات دیگر بدون نیاز به بازاریابی زیاد شناخته خواهند شد.

کریس در کنفرانس همگرایی مایکروسافت که در آتلانتا برگزار شد از استراتژی‌های جدید این کمپانی‌ها خبر داد. مطابق گفته‌های وی، مایکروسافت در حال حاضر به استراتژی رایگان تمرکز کرده است. کریس تاثیر استراتژی رایگان را در جذب مشتریان آفیس را تشریح داد:

 ما با اینکه بیش از ۴۰ میلیون دانلود آفیس را در پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس داریم، ولی با این همه هیچ سود و درآمدی را از این طریق کسب نمی‌کنیم. اگر تنها به کسب و کار آفیس تمرکز داشته باشیم، سالیانه ۷۰ تا ۷۵ میلیون نسخه از آفیس را منتشر می‌کنیم. در این بین بیش از ۴۰ میلیون مربوط به دانلود از طریق گوشی‌های هوشمند است. حال با این حساب می‌توان از همین طریق راه جدیدی را برای کسب و کار جدید ساخت، که در این حالت بازاریابی به پیشبرد اهداف کمک خواهد کرد.

در حال حاضر مایکروسافت یکی از یکپارچه سازی‌های جدید خود را رونمایی کرده که این تغییرات مربوط به یکپارچه سازی دستیار صوتی کورتانا با پروژه‌ی اسپارتان است.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده