جاسازی تراشه در بدن کارمندان برای پرداخت و هویت سنجی

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک کمپانی آمریکایی برای تسهیل پرداخت و همچنین هویت سنجی کارمندان در کمپانی‌های مختلف، تراشه‌ای به‌اندازه‌ی دانه برنج برای قرارگیری در بدن کارمندان معرفی کرده است.
تبلیغات

هرچند سایبورگ مفهومی است که اغلب در فیلم‌های سینمایی یا داستان‌های علمی تخیلی درباره‌ی آن خوانده یا دیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد با پیشرفت روزافزون علوم رایانه‌ای، باید در دنیای واقعی نیز کم‌کم شاهد ظهور سایبورگ و استفاده از انواع تراشه‌ها و پردازنده‌ها در بدن انسان باشیم. یک کمپانی آمریکایی که در ویسکانسین واقع است، جاسازی یک تراشه به‌اندازه‌ی یک دانه‌ی برنج را در بدن کارکنان کمپانی‌های مختلف پیشنهاد داده است. با استفاده از این تراشه، کارمندان می‌توانند پرداخت‌های مورد نیاز در صورت خرید غذا در محل کار را انجام بدهند و در هویت سنجی نیز از آن استفاده کنند.

Three Square market نام این کمپانی آمریکایی است که در زمینه‌ی تجهیز اتاق‌های استراحت در کمپانی‌ها و همچنین ساخت سوپرمارکت‌های مکانیزه یا ماشین‌های فروش اغذیه خودکار فعالیت می‌کند. هر ۵۰ کارمند این کمپانی آمریکایی در نظر دارند این تراشه را در بدن خود جاسازی کنند. تراشه‌ی کوچک مورد نظر با استفاده از تکنولوژی امواج RFID کار می‌کند و می‌توان آن را در محلی بین انگشت شست و اشاره کاشت.

به گفته‌ی Three Square Market، با استفاده از این تراشه کارمندان می‌توانند به‌راحتی پول مورد نیاز برای خرید اقلام از ماشین‌های خودکار فروش اغذیه را بپردازند و همچنین به بخش‌های مختلف ساختمان و رایانه‌های شخصی که نیاز به هویت سنجی دارند، دسترسی پیدا کنند.

تاد وست‌بای، مدیرعامل این کمپانی در خصوص استفاده از تراشه‌ی مورد نظر چنین اظهار نظر کرده است:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که می‌توان از فناوری RFID در همه زمینه‌ها از جمله تکمیل فرایند خرید اغذیه در اتاق‌های استراحت کمپانی‌ها، باز کردن در، استفاده از دستگاه کپی، لاگین کردن در رایانه‌های محل کار، باز کردن قفل گوشی، اشتراک‌گذاری کارت ویزیت، ذخیره‌ی اطلاعات پزشکی و تبادل اطلاعات با ترمینال‌های پرداخت استفاده کرد. با استفاده از جاسازی تراشه در بدن، حتی می‌توان از سرویس‌های عمومی‌تری نظیر مترو یا همراه کردن اطلاعات پاسپورت نیز استفاده کرد.

وست‌بای به این نکته اشاره کرده است که با استفاده از این تراشه‌ نمی‌توان به تعقیب کاربران از طریق GPS پرداخت، از این‌رو نباید نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات