رباتهای خدمترسان ال جی در فرودگاه بینالمللی سئول
فرودگاه بینالمللی اینچون سئول از امروز، میزبان ربات راهنما و ربات نظافتچی الجی خواهد بود. این رباتها در اوایل سال جاری در CES معرفی شدند و هر دوی آنها دقیقا همان کاری را انجام میدهند که نامشان نشان میدهد.
ربات راهنما در پایانهها، آماده ارائه اطلاعات به مسافران در مورد زمان سوار شدن است. این ربات به چهار زبان کرهای، انگلیسی، چینی و ژاپنی صحبت میکند. مسافران حتی با اسکن بلیط خود توسط ربات، میتوانند به پایانه درست هدایت شوند. این ربات چیزی شبیه به رباتهای خدمترسان دیگر است، برخی بر این باورند که سرعت پایین حرکت این ربات، نقطهضعف آن است؛ چرا که میتواند باعث از دست دادن پرواز مسافرین شود.
در عین حال، ربات نظافتچی مانند دیگر رباتهای نظافتچی از یک مخزن بزرگ تشکیل شده است. طبق گفتهی الجی، این ربات مناطقی را که نیاز به نظافت مداوم دارند شناسایی میکند، این مکانها را در پایگاه داده خود ذخیره میکند و مسیرهای کارآمد برای رسیدن به آنها را محاسبه میکند.
غول تکنولوژی کره اعلام کرده است محصولات اینچنینی، نشاندهنده جاهطلبی این شرکت برای «توسعه و گسترش کسب و کار رباتهای تجاری بهعنوان یک محرک برای رشد در آینده هستند». این طرز استفاده قطعا باعث محبوبیت رباتهای تجاری خواهد شد.
نظر شما چیست؟ آیا رباتهای تجاری در ایران کسب و کار موفقی خواهند شد؟