سونی سرویس شناسایی موسیقی را تعطیل می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سونی تصمیم دارد سرویس شناسایی موسیقی خود را غیرفعال کند.
تبلیغات

هم‌اکنون سرویس‌های شناسایی موسیقی مختلفی وجود دارند که با گوش دادن به بخش کوچکی از یک آهنگ می‌توانند نام آهنگ و اطلاعات مربوط به آن را پیش‌بینی کنند. یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های شناسایی موسیقی مسلما Shazam است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. شاید شما هم با سرویس شناسایی موسیقی سونی موسوم به ترک آی‌دی (Track ID) آشنایی داشته باشید. حال سونی می‌خواهد به فعالیت این سرویس پایان دهد. سونی خود تأیید کرده که درصدد تعطیل کردن سرویس شناسایی موسیقی ترک آی‌دی است.

ترک آی‌دی اساسا توسط افرادی که یکی از گوشی‌های هوشمند ساخت سونی را در اختیار دارند مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ زیرا این سرویس به‌طور پیش‌فرض در دستگاه‌های ساخت این کمپانی ارائه شده است. از جمله ویژگی‌های جذاب ترک آی‌دی می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک ترک موسیقی اشاره کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای هنرمند مورد نظر خود را تماشا یا بیوگرافی وی را مطالعه کنند. علاوه بر این ترک آی‌دی امکان ذخیره کردن موسیقی‌های مورد نظر را در اسپاتیفای ارائه می‌داد.

در حال حاضر سونی یک هشدار در اپلیکیشن ترک آی‌دی به نمایش در آورده است تا کاربران از تعطیلی این سرویس در تاریخ ۱۵ سپتامبر آگاهی یابند. این شرکت هنوز هیچ دلیل مهمی برای این اقدام خود اعلام نکرده و فقط گفته است: «تمام کسب‌وکارها به جلو پیش خواهند رفت؛ این گاهی به معنی متوقف شدن فعالیت این اپلیکیشن‌ها است.» 

تمامی کسانی که از سرویس ترک آی‌دی سونی استفاده می‌کنند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که تمام اطلاعات کاربری آن‌ها در تاریخ ۱۵ سپتامبر به‌طور کامل حذف خواهد شد. این یعنی کاربران سرویس یادشده باید به‌طور دستی از داده‌های مورد نظر خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه و این داده‌ها را در جای دیگری ذخیره کنند؛ زیرا ترک آی‌دی هیچ بخشی برای گرفتن فایل خروجی از اطلاعات کاربران در نظر نگرفته است.‌

اما با متوقف ساختن فعالیت ترک آی‌دی، کاربران این سرویس چه کنند؟ سونی خود به این دسته از افراد پیشنهاد می‌دهد از سرویس‌های شناسایی موسیقی دیگری چون Shazam استفاده کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات