ساخت ساعت هوشمندی که تمامی دستگاه‌‌ ها را کنترل می‌‌ کند

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
مطالعه 7 دقیقه
سال ۲۰۱۳ کمپانی «Neptune» با ارائه‌ی محصولی متفاوت در سراسر جهان به شهرت رسید. این محصول ساعت هوشمندی بود که بدون نیاز به تلفن همراه قادر به کنترل تمامی دستگاه‌های هوشمند بود؛ این ساعت هوشمند از لحاظ ظاهری در مقایسه با ساعت موتو ۳۶۰ نیز بزرگ‌تر بود. حال کمپانی نپتون ایده‌هایی از محصولات آینده خود را منتشر کرده است.
تبلیغات

 کمپانی «Neptune» با هدفی جدید و ایده‌هایی ناب باز گشته و قصد دارد محصولاتی خارق‌العاده را جهت تحول در دنیای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی کند. پروژه‌ی جدید این کمپانی «Neptune Suite» نام دارد؛ این پروژه شامل شش سخت‌افزار مجزا است که در کنار یکدیگر عملکردی همراه با تعامل خواهند داشت. امروزه ساعت‌های هوشمند برای کار کردن به تلفن‌های هوشمند نیاز داشته و باید با آن‌ها تعامل داشته باشند اما نپتون سعی دارد این روال را تا حدی تغییر داده و ساعت هوشمند تمامی کارها را مستقل و بدون نیاز به تلفن انجام دهد.

001N

در نپتون سوئیت اصلی‌ترین سخت‌افزار، ساعت هوشمند است. این ساعت هوشمند ضدآب بوده و از لحاظ مشخصات دارای نمایشگر ۲/۴ اینچی خازنی و اتصال 3G یا LTE است. پشتیبانی از سیم‌کارت‌های نانو و اندروید نسخه‌ی آبنبات چوبی در این ساعت فراهم شده است. سخت‌افزارهای دیگر شامل یک نمایشگر جیبی و تبلت همراه با قابلیت اتصال وای‌فای به ساعت فراهم شده است. البته ابزارهای جانبی دیگری نیز برای ارائه به کاربر در نظر گرفته شده است؛ این ابزارها شامل کیبورد که تبلت را به یک نوت‌بوک تبدیل می‌کند و هدفون وایرلس و دانگل HDMI که امکان پخش ویدئوها را در نمایشگرهای بزرگ فراهم می‌کند. می‌توان گفت هدف نپتون از ارائه‌ی این محصولات فراهم کردن شرایطی است که کاربر با همه‌ی سخت‌افزارها تعامل داشته باشد؛ به این صورت که به جای قرار دادن همه‌ی امکانات در یک ساعت‌، آن‌ها را بین چند دستگاه مختلف گنجانده است. در واقع جهت انجام هر کار سخت‌‌افزاری مجزا به آن اختصاص داده شده است. مثلا کاربر برای استفاده از دوربین باید از تبلت یا نمایشگر جیبی استفاده کند، زیرا ساعت هوشمند فاقد دوربین است. نپتون وعده داده که ابزارهای جانبی دارای بازده خوب و عمرمناسب باتری است و از لحاظ قیمت هم ارزان‌تر از محصولات مشابه و هم‌رده خواهد بود. شاید علت ارزان بودن این است که سخت‌افزارهای نپتون سوئیت فقط یک نمایشگر اکسترنال بوده و عملکرد ابزارهای مشابه خود را ندارند. اگر اپل چنین محصولی را ارائه کرده بود، می‌توان به این شکل تفسیر کرد که یک آیپد یا آیفون را می‌خریدید اما هیچکدام از آن‌ها بدون اپل‌واچ کارایی خاصی را از خود نشان نمی‌دادند و در عوض کوچک‌تر و ارزان‌تر بودند.

نپتون وعده داده که تمامی سخت‌افزارهای این سوئیت با قیمتی معادل ۸۹۹ دلار به فروش خواهند رسید. البته برای کاربرانی که جزو اولین مشتریان این دستگاه‌ها باشند تخفیفی در نظر گرفته شه که در نهایت هر شش دستگاه را با قیمتی برابر ۵۹۹ دلار می‌توانند تهیه کنند. این کمپانی کمپینی با نام «Indiego» را جهت فروش محصولات خود در نظر گرفته و امیدوار است فروشی معادل ۱۰۰ هزار دستگاه را رقم بزند. طبق پیش بینی‌های نپتون کمتر از یک سال این سوئیت به فروش خواهد رسید. به نظر می‌رسد این ایده نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. شاید تا به حال کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت و اپل به دلایل تکنیکی از این ایده پیروی نکرده‌اند؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل ارائه‌ نشدن فناوری قدرتمند در قالب یک ساعت است. اما ممکن است روزی این مسئله تغییر کند.

002N

هاب نپتون دارای یک نمایشگر ۲/۴ اینچی خازنی و عرض ۳۶ میلیمتری است.

از دیگر مشخصات این هاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
  • پشتیبانی از GSM, 3G, LTE، وای‌فای و بلوتوث
  • اندروید آبنبات چوبی
  • پشتیبانی از نانو سیم‌کارت
  • دارای اسپیکر و میکروفن
  • ضد آب و دارای سنسور ضربان قلب
  • باتری با ظرفیت ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت
003N

نحوه ارسال و دریافت پیام‌ها به شکل فوق خواهد بود.

004N

ویجت‌های مختلفی برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است.

005N

شکل فوق همان نمایشگر جیبی را نشان می‌دهد که فاقد قابلیت برقراری تماس است. این دستگاه دو دوربین داخلی و یک نمایشگر ۵ اینچی داشته و قابلیت‌های هوشمند آن کاملا به هاب متکی است.

دیگر مشخصات این محصول شامل موارد زیر است:

  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی همراه با فلش LED و دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی
  • دارای اسپیکر و میکروفن
  • باتری با ظرفیت ۲/۸۰۰ میلی‌ آمپر ساعت
006N
007N

شکل‌های فوق هدست بیسیم دستگاه را نشان می‌دهد که می‌توان از آن به عنوان کابل شارژ برای همه‌ی ابزارهای ارائه شده در نپتون سوئیت استفاده کرد.

008N

شکل فوق هم تبلت را نشان می‌دهد. مانند نمایشگر جیبی نمی‌توان بدون هاب از آن استفاده کرد.

دیگر مشخصات آن شامل موارد زیر است:

  • صفحه نمایش ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • دارای دوربین دوم، اسپیکر و میکروفن
  • باتری با ظرفیت ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت
009N

در شکل فوق کیبورد بی‌سیمی را مشاهده می‌کنید که به تبلت متصل شده و آن را به یک کامپیوتر تبدیل کرده است. در این کیبورد نیز انجام هر کاری با استفاده از هاب خواهد بود.

0010N

در این شکل کیبورد و تبلت به هم متصل شده‌اند.

0011N

نمونه اولیه از مبدلی که تبلت را روی کیبورد نگه می‌دارد.

0012N

دانگل HDMI برای نمایشگرهای بزرگ

هرکدام از سخت‌افزارهای این سوئیت به طور مجزا و بدون همگام سازی کار می‌کند و به نظر می‌رسد کمپانی نپتون در کمپین خود فروشی بالا از این محصولات را رقم زده و انتظار دارد به دلیل قیمت خوب نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نظر شما در باره این محصول چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات