سامسونگ بزرگ ترین کارخانه تولید پنل اولد جهان را می‌سازد

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ درصدد احداث بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید پنل اولد در جهان است که ظرفیت تولید آن ۳۰ درصد بیشتر از بزرگ‌ترین کارخانه تولید اولد سامسونگ خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ دیسپلی درصدد احداث بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید پنل اولد در جهان است و ظرفیت تولید آن ۳۰ درصد بیشتر از کارخانه‌‌ی موسوم به A3 خواهد بود که هم‌اکنون لقب بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید پنل اولد سامسونگ را به خود اختصاص داده است. کره‌ای‌ها در پی آن هستند تا پیش از آنکه چینی‌ها به تکنولوژی و توانایی تولید پنل‌ اولد خمیده برسند، دست بالاتر را در بازار پنل‌های اولد در اختیار داشته باشند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سامسونگ برای تولید نسل ششم نمایشگر‌ خمیده‌ی اولد که A5 نامیده می‌شود، درصدد ساخت بزرگ‌ترین کارخانه‌ی جهان است که تیراژ تولید آن ۱۸۰ تا ۲۷۰ هزار پنل اولد در ماه خواهد بود. سامسونگ برنامه‌ی ساخت چنین پروژه‌ی عظیمی را در اختیار شماری از تولیدکنندگان که تجهیزات مورد نیاز را تأمین خواهند کرد، قرار داده است. کره‌ای‌ها ماه آینده‌ی میلادی جلسه‌‌ی نهایی مدیران را جهت تصمیم‌گیری در مورد اختصاص بودجه برای این پروژه برگزار خواهند کرد.

با توجه به اینکه سامسونگ به‌صورت رسمی اطلاعاتی در مورد کارخانه‌ی جدید ارائه نکرده و ممکن است شاهد تغییراتی در حجم پروژه باشیم، نمی‌توان به‌صورت دقیق در مورد سرمایه‌گذاری که صورت خواهد گرفت، اظهار نظر کرد؛ اما تخمین‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری سامسونگ دیسپلی نشان از این دارند که این کمپانی ۱.۷۵ میلیارد دلار در این کارخانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در صورتی که سامسونگ فرایند احداث این کارخانه را از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی آغاز کند، زمانی یک سال و نیمه برای تکمیل پروژه لازم است که در نتیجه باید از سال ۲۰۱۹ در انتظار آغاز تولید انبوه این کارخانه باشیم. برآوردهای انجام‌شده نشان از این دارند که رسیدن به تیراژ تولید ۱۸۰ هزار پنل در ماه نیازمند صرف هزینه‌ای ۱۴ میلیارد دلاری برای تأمین تجهیزات است. شنیده‌ها گویای این موضوع هستند که سامسونگ سفارش تجهیزات را از نیمه‌ی دوم سال جاری آغاز کرده است و تا پایان ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، همچنان شاهد سفارش تجهیزات به‌منظور تکمیل ظرفیت تولید این کارخانه خواهیم بود.

سامسونگ دیسپلی سرمایه‌گذاری برای آغاز به کار و افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌ی A3 را از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. این کارخانه برای تأمین نیاز اپل و خود سامسونگ به پنل‌ اولد، شاهد گسترش ظرفیت تولید بوده است؛ به‌طوری‌که همچنان کره‌ای‌ها در حال تجهیز این کارخانه هستند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کارخانه‌ی A3 به تیراژ تولید ۱۳۵ هزار پنل اولد به‌صورت ماهیانه طی دو سال اخیر پس از آغاز سرمایه‌گذاری دست پیدا کرده است. در حال حاضر دو کارخانه‌ی A2 و A3 سامسونگ در مجموع بیش از ۱۸۰ هزار پنل اولد به‌صورت ماهیانه تولید می‌کنند. همچنین منابع نزدیک از سیاست سامسونگ برای سرمایه‌گذاری با سرعت بالا در کارخانه‌ی A5 می‌گویند؛ به‌طوری‌که این کمپانی می‌خواهد در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری در مقایسه با کارخانه‌ی A3، تولید انبوه را در کارخانه جدید آغاز کند.

سامسونگ در حال حاضر نزدیک به ۹۸ درصد از بازار پنل‌های اولد کوچک و متوسط را در اختیار دارد. در صورتی که کره‌ای‌ها بتوانند در سال‌های آینده موقعیت خود را بیش از پیش تقویت کنند، دیگر جایی برای فعالیت رقبای جدید نخواهد بود. چینی‌ها معمولا با تولید بالا هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و در نتیجه قیمت تمام‌شده را به زیر می‌کشند، حال سامسونگ نیز در پی عملی کردن این سیاست است تا از ورود رقبای چینی جلوگیری کند و بازار را در اختیار داشته باشد.

البته اولین بار نیست که سامسونگ چنین سیاستی در پیش گرفته است. کره‌ای‌ها پیش از این با افزایش تولید تراشه‌ی حافظه و در اختیار گرفتن کنترل بازار، موفق شدند رقبا را از میدان به در کنند و خود کنترل بازار تراشه‌های حافظه را در اختیار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات