درآمد اپل از فروش ایرپاد بیشتر از اپل واچ خواهد بود

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی تحلیلی جینی مانستر در گزارش جدید خود مدعی شده است که درآمد اپل از محل فروش ایرپاد بیشتر از درآمد این کمپانی از فروش اپل واچ خواهد بود.
تبلیغات

با وجود اینکه ایرپاد اپل ۱۵۹ دلار قیمت دارد ولی اپل واچ‌های این کمپانی در نسخه‌های مختلف با برچسب قیمت ۲۶۹ تا ۱۴۹۹ دلاری به فروش می‌رسند؛ جینی مانستر درآمد حاصل از فروش ایرپاد‌ بی‌سیم اپل را در یک دهه‌ی آینده بیشتر از اپل واچ می‌داند.

جینی مانستر پیش‌بینی کرده است که در سال  مالی ۲۰۲۲، فروش ایرپاد‌ بی‌سیم به همان اندازه درآمد عاید اپل خواهد کرد که فروش اپل واچ برای کاپرتینویی‌ها به ارمغان خواهد آورد. همچنین در این گزارش افزایش قیمت میانگین فروش ایرپاد‌ اپل به بیش از ۲۰۰ دلار پیش‌بینی شده است.

گزارش مانستر در این خصوص چنین است:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که در ۱۰ سال آینده ایرپاد‌ اپل بیشتر از اپل واچ برای این کمپانی درآمدزایی کنند؛ چراکه انتظار می‌رود ایرپاد‌ اپل بیش از آنکه یک هدفون بی‌سیم ساده باشند به یک هدفون پوشیدنی با پشتیبانی از صدای افزوده (Augmented audio) نیز بدل خواهند شد. هرچند انتظار می‌رود فروش ایرپاد و اپل واچ شاهد رشد باشد؛ اما انتظار می‌رود ایرپاد‌ اپل به همان اندازه‌ی اپل واچ در سال مالی ۲۰۲۲ برای اپل درآمدزایی کنند. همچنین پیش‌بینی ما نشان از این دارد که میانگین قیمت اپل واچ از ۱۵۹ دلار به ۲۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

اپل تا امروز هیچ‌گاه جزئیات فروش اپل واچ و ایرپاد خود را به‌صورت تفکیک‌شده در گزارش مالی منتشر نکرده است. هر دو محصول در قالب دسته‌بندی «سایر محصولات» به همراه آیپاد، اپل تی‌وی، هدفون‌ بیتس و سایر لوازم جانبی اپل قرار می‌گیرند و آمار تفکیکی ارائه نمی‌شود. تمام آمارهای ارائه‌شده تنها اعداد تخمینی هستند که توسط تحلیل‌گران ارائه شده‌اند.

اپل در آخرین گزارش مالی سه‌ماهه‌ی خود از کسب درآمد ۲.۸۷ میلیارد دلاری از دسته‌ی سایر محصولات خبر داده است که در مقایسه با ۲.۱۸ میلیارد دلار کسب‌شده در زمستان سال ۲۰۱۶، نشان از افزایش ۳۱ درصدی دارد.

اوایل ماه گذشته‌ی میلادی، تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد که استقبال از ایرپاد‌های این کمپانی فوق‌العاده بود. کوک همچنین به این نکته اشاره کرده که تقاضا برای ایرپاد‌ اپل از ظرفیت تأمین این محصول عبور کرده و همچنین رشد فروش هدفون‌ بیتس بیش از پیش افزایش یافته است. درآمد شاخه‌ی سایر محصولات اپل به‌تنهایی به‌اندازه‌ای افزایش یافته که اپل با تکیه بر آن می‌تواند در لیست ۵۰۰ کمپانی برتر فورچن قرار گیرد.

نیل سایبارت، تحلیل‌گر بازار فناوری و مخصوصا کمپانی اپل، اعلام کرده است که اپل با تعیین قیمت ۱۵۹ دلاری برای ایرپاد، سعی بر آن دارد تا کاربران جدیدی به سمت اکوسیستمش جذب کند. وی به این نکته اشاره کرده است که اپل با تعیین قیمت ۱۵۹ دلاری، رقابت در حوزه‌ی هدفون‌های بی‌سیم را بسیار فشرده‌تر و حتی سایر تولیدکنندگان را مجبور به کاهش قیمت کرده است. ایرپاد اپل در آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته رضایت ۹۸ درصد از خریداران این محصول را به همراه داشته که نشان از کیفیت بالای هدفون بی‌سیم اپل دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات