کورتانا به همراه قابلیت‌های جدید در بیلد 10036 از ویندوز 10 ارائه می‌شود

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در طول چند ماه اخیر قابلیت‌های جدیدی را به ویندوز 10 اضافه کرده است. کورتانا هم جزو این قابلیت‌ها بوده و در بیلد 10036 از ویندوز 10 شامل تغییرات بهینه‌ای شده است.
تبلیغات

 ویژگی‌های جدیدی در ویندوز 10 برای سرویس کورتانا در دسترس قرار گرفته است. به نظر می‌رسد هنوز برخی تغییرات تا نهایی شدن این سرویس باقی مانده اما با این حال کورتانا دست‌خوش تغییراتی شده است. یکی از این قابلیت‌ها، آموزش دادن کورتانا برای تشخیص دادن صدای کاربر است. این کار توسط ویژگی Hey Cortana قابل انجام است، البته این ویژگی در ویندوز ۸.۱ و Lumia Denim قرار دارد. تمامی این فرآیند بسیار آسان است؛ به این صورت که کورتانا چندین عبارت مختلف را به کاربر گفته و باید کاربر آن‌ها را با کورتانا تکرار کند. زمانی که این مرحله به پایان رسید، کورتانا به درک خوبی از کاربر رسیده و از پس به راحتی می‌تواند صدای کاربر را شناسایی کند.

winn

تعدادی تغییرات بهینه شده نیز در این نسخه قرار دارد. به نظر می‌رسد کورتانا در مقایسه با بیلد ۹۹۲۶ از سرعت بالاتری برخوردار است. این سرویس به سرعت اجرا شده و تمامی دستورات کاربر را به خوبی شناسایی کرده و اجرا می‌کند. بسیاری از کاربران بابت لگ‌های بسیار این سرویس از بیلد ۹۹۲۶ رنج می‌بردند، خوشبختانه دیگر این مشکلات در نسخه‌ی جدید وجود نداشته و به طور کامل مرتفع شده‌اند. البته امیدواریم این ویژگی در آینده‌ی نزدیک برای بسیاری از مناطق و کشورها از جمله ایران نیز ارائه شود. از آنجایی که قرار است ویندوز ۱۰ نسخه‌ی RTM به زودی عرضه شود، انتظار داریم در روزهای آینده شاهد امکانات بیشتری باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات