دسترسی به افزونه های کروم برای ایرانیان آزاد شد

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
به دنبال دادخواست ایرانیان به خاطر آزادی سرویس های نرم افزاری گوگل برای ایرانیان و پرسش نارنجی از اریک اشمیت عضو هیئت مدیره گوگل در کنفرانس خبری گوگل در کنگره موبایل بارسلونا، گوگل برخی از افزونه های کروم را برای ایرانیان آزاد کرد. دست به دست هم دهیم تا دیگران سرویس های گوگل را برای ایرانیان آزاد کنیم.
تبلیغات

برای شرکت و ثبت امضاء برای این دادخواست به iPetition مراجعه کنید.

 گوگل در وبلاگ رسمی فارسی خود نوشت:

"ما همیشه پرسش‌هایی دریافت می‌کنیم درباره اینکه چرا امکان دسترسی به برخی از محصولات Google در ایران وجود ندارد. همانطورکه در گذشته بیان کرده‌ایم، ما به دلیل اینکه به‌عنوان یک شرکت آمریکایی ملزم به تبعیت از قوانین ایالات متحده هستیم، با محدودیت‌هایی برای ارائه محصولات به کاربران ایرانی روبرو می‌باشیم.

در این پست می‌خواهیم به اطلاع کاربران ایرانی برسانیم که به‌تازگی برنامه‌های افزودنی Chrome‏ (Chrome extensions) را به لیست محصولاتی که برای دانلود از ایران دردسترس می‌باشند افزوده‌ایم (با مطابقت کامل با قوانین کنترل‌کنندهٔ صادرات و برنامه‌های تحریم).

محصولات ما به ‌گونه‌ای خاص طراحی شده‌اند تا به مردم دنیا کمک کنند که نو‌آوری کنند، ارتباط برقرار کنند، تبادل نظر نمایند و برای اطلاعات جستجو کنند. و ما باور داریم که دسترسی به محصولات بیشتر به معنای انتخاب بیشتر، آزادی بیشتر و درپایان توان بیشتر برای مردم ایران و تمام دنیا است."

شما هم امضاء خود را در دادخواست علیه گوگل برای آزادی نرم افزارهای این شرکت برای ایرانیان ثبت کنید. مطمئن باشید با اضافه کردن فشار برروی گوگل سرویس های بیشتری در دسترس قرار خواهند گرفت. برای جرئیات بیشتر به مقاله "شرکت کنید: برای آزادی نرم افزار و سرویس های گوگل برای ایرانیان" مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات