همکاری مایکروسافت و اینتل برای عرضه گوشی های ویندوزفونی ارزان

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز 10 یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل منتشر شده از سوی مایکروسافت است. آپدیتی که سیستم‌عامل‌های ویندوز کامپیوتر و تلفن همراه را در یک ویندوز واحد اجرا می‌کند. مایکروسافت قصد همکاری با اینتل جهت تولید گوشی‌های ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز 10 را دارد.
تبلیغات

مایکروسافت تا به حال به توسعه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر پردازنده با معماری ARM پرداخته و سهم بازار بزرگی از ابزارهای سازگار با این نوع از پردازنده‌ها را بدست آورده است. علاوه بر این گوشی‌های لومیای این کمپانی هم با پردازنده‌ی کوالکام تولید شده است. اما شرایط فعلی کمی متفاوت است، چرا که این کمپانی قصد توسعه و عرضه این نوع دستگاه‌ها را با همکاری اینتل دارد؛ گوشی‌هایی که با این پردازنده تولید خواهند شد دارای سیستم‌عامل ویندوز 10 و قیمیتی پایین است.

در کنگره جهانی موبایل، اینتل از پردازنده جدید خود با نام «اتم X3» رونمایی کرد؛ تراشه X3 این کمپانی صرفا برای موبایل‌هایی با قیمت کمتر از ۷۵ دلار ساخته شده و دو مدل دیگر نیز بازار محصولات ۱۱۹ دلاری و بالاتر را نشانه گرفته است.همچنین اینتل با ساخت چیپ‌ست X3 دستیابی خود را به توانمندی یکپارچه سازی مودم و سیستم روی چیپ اعلام کرد، این محصول در قالب دو مدل پشتیبانی کننده از ۳G و LTE موجود خواهد بود. 

اینتل اعلام کرد که ویندوز 10 قابل اجرا روی دستگاه‌هایی است که دارای پردازنده‌های جدید تولید شده اینتل یعنی اتم X3 است. در واقع با آغاز پروسه ساخت محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰، چیپ‌ست‌های جدید اینتل، جایگاه مایکروسافت را در حوزه دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد بخشید. پیش‌بینی می‌شود مایکروسافت همکاری‌های خود را با این کمپانی افزایش دهد.

به گفته‌ی Aicha Evans معاون و مدیر کل ارتباطات اینتل، طبق آمار سال ۲۰۱۴ میلادی، ویندوزفون تنها ۲.۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. ایوانز امیدوار است اینتل جایگاه خود را در بازار دستگاه‌های موبایل به دست آورد، جایگاهی که هم اکنون توسط تراشه‌های ARM تسخیر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات