سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری گوگل در پروژه‌ انرژی سولارسیتی

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
حرکت جامعه‌ی جهانی به سمت استفاده از انرژی‌های پاک فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. اما دولت‌ها و شرکت‌های معروف رسالت بزرگتری در این خصوص دارند. شرکت گوگل نیز در صدد است تا همانند دیگر شرکت‌های بزرگ در این راه قدم بردارد.
تبلیغات

شرکت گوگل مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار در صندوق ۷۵۰ میلیون دلاری پروژه‌ی سولارسیتی سرمایه گذاری می‌کند. این پروژه‌ به منظور تشویق استفاده از انرژی خورشیدی در خانه‌های ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

طرح ایجاد این صندوق روز پنجشنبه گذشته اعلام شد. این طرح که هزینه‌های ساخت و نصب پنل‌های خورشیدی را شامل می‌شود؛ مقدار زیادی از هزینه‌های قابل توجه راه اندازی چنین سیستمی را برای صاحب خانه‌ها پوشش می‌دهد تا از این طریق آن‌ها را به این پروژه‌ی سبز علاقمند کند.

سولارسیتی، بزرگترین شرکت ارائه دهنده‌ی انرژی خورشیدی در آمریکا، ادعا می‌کند که هزینه‌ی‌های نهایی این پروژه بسیار کمتر از هزینه‌های پرداختی ماهانه‌ای است که به طور معمول به شرکت‌های تامین کننده‌ی انرژی پرداخت می‌شود. اما انرژی خورشیدی هنوز در حال باز کردن جای پا برای خود است تا به عنوان گزینه‌ای برای تامین انرژی ساختمان‌های مسکونی بکار رود.

solarcity-install

هزینه‌ی راه اندازی تجهیزات انرژی خورشیدی اغلب بسیار زیاد است. این هزینه گاهی تا ۲۰٫۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. با سرمایه گذاری که این صندوق انجام می‌دهد، مالکان خانه‌های مذکور فقط هزینه‌ی برق تولید شده با پنل‌های خورشیدی را می‌پردازند یا اجاره‌ی ماهانه‌ی پنل‌هایی را که اجاره کرده‌اند، پرداخت می‌کنند.

صورتحساب‌های شرکت سولارسیتی به همان شیوه‌ و روش صورتحساب‌های ماهانه‌ی برق معمولی تهیه می‌شود. نیروگاه‌های برق به طور معمول تمهیداتی می‌اندیشند که هزینه‌ی ساخت و تعمیر شبکه‌ی خود را روی صورتحساب‌های مشترکان اعمال کنند؛ شرکت سولارسیتی نیز همین روش را پی می‌گیرد. طبق اعلام سولارسیتی، بزرگترین مزیت روش تولید انرژی این شرکت، پاک و ارزان بودن آن است.

شرکت گوگل قبلا هم با سولارسیتی پروژه‌ی مشترک داشته است. غول تکنولوژی سال ۲۰۱۱ نیز سرمایه گذاری مشابهی برای تشویق خانه‌های مسکونی به استفاده از انرژی خورشیدی انجام داده است.

شرکت سولارسیتی در ۱۴ ایالت آمریکا و همچنین واشنگتن، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به دوستداران محیط زیست و کسانی است که علاقه دارند انرژی پاک و ارزان استفاده کنند.

به عقیده‌ی شما مزایا و معایب استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی چیست؟ چه چالش‌هایی برای همه‌گیر شدن این روش وجود دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات