مایکروسافت: قبل از عرضه رسمی ویندوز 10 هیچ پرچمداری از خانواده لومیا معرفی نخواهد شد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش و در خلال کنفرانس مایکروسافت در کنگره جهانی موبایل، مایکروسافت از دو گوشی رده پایین لومیا پرده برداشت. نکته قابل توجه در این بین خودداری مایکروسافت از معرفی یک پرچمدار جدید بود که البته این موضوع جدید نیست.
تبلیغات

نیل برادلی، مدیر بخش بازاریابی موبایل مایکروسافت تایید کرد که مایکروسافت همچنان منتظر عرضه رسمی ویندوز 10 است و تا قبل از آن از عرضه هرگونه سخت افزار پرچمدار خودداری می‌کند.

ما همچنان تمام تمرکز خود را روی محصولات پرچمدار جدید خود گذاشته‌ایم.

وی می‌افزاید:

ما معتقدیم بهترین زمان برای عرضه محصولات پرچمدار سخت‌افزاری وقتی خواهد بود که جدیدترین نسخه از پرچمداران نرم‌افزاری ما در دسترس باشند. در حال حاضر مشغول توسعه پرچمدار بعدی خود هستیم تا مدت اندکی پس از عرضه ویندوز 10 آن را معرفی کنیم.

اما این خبر باعث شگفتی طرفداران ویندوزفون نخواهد شد چرا که پیش از این هم می‌شد حدس زد که مایکروسافت تا پیش از عرضه نسخه جدید سیستم عامل خود اقدام به معرفی پرچمدار جدید نخواهد کرد. هر چند این موضوع توسط مقامات ارشد مایکروسافت نیز به طور رسمی تایید شد اما باید یک نکته را در نظر داشت و آن این است که با این اوصاف دست کم تا پایان سال جاری میلادی اثری از یک گوشی پرچمدار ویندوزفونی در بازار پرتلاطم موبایل نخواهد بود و همین موضوع شاید لطمه جبران ناپذیری به اکوسیستم مایکروسافت وارد کنند. هرچند بسیاری از طرفداران ویندوزفون منتظر بودند تا مایکروسافت حداقل یک پرچمدار مبتنی بر ویندوزفون 8.1 را معرفی کند اما در کنفرانس امروز مشخص شد که این موضوع نیز از لیست اولویت‌های مایکروسافت خارج شده است.

ردموندی‌ها به طرز اساسی تمام تمرکز خود را روی بازار رده پایین گوشی‌های لومیا قرار داده و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا سهم خود را در این بازار پر سود به طور چشمگیری افزایش دهند.

بر اساس جدیدترین گزارش آماری که توسط موسسه IDC منتشر شده، سهم مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند تنها 2.7 درصد در کل جهان است که حدود 35 میلیون دستگاه را شامل می‌شود. فروش دستگاه‌های مبتنی بر ویندوزفون در مسیر درست خود قرار دارد اما در مقایسه با اندروید و iOS از بخت کمتری برای تصاحب بخش زیادی از بازار برخوردار است.

درست زمانی که گوگل و اپل تمام تمرکز خود را بکار بسته‌اند تا پای مایکروسافت را از میدان پر سود گوشی‌های هوشمند بیرون بکشند باید منتظر ماند و مشاهده کرد که استراتژی این کمپانی در سال 2015 چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات