سایانوژن سیاست برندینگ خود را تغییر می‌دهد؛ آغاز همکاری با کوالکام

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سایانوژن، کمپانی مادر سیستم عامل متن باز CyanogenMod، امروز به طور رسمی از نام تجاری و لوگوی جدید خود پرده برداری کرد.
تبلیغات

تغییر برندینگ توسط سایانوژن باعث خواهد شد تا دیدگاه‌ها کمی نسبت به گذشته تغییر کند و از اینکه این کمپانی بیشتر به عنوان تولید‌کننده محصولات مورد نیاز هکرها شناخته شود، جنبه عمومی‌تری خواهد یافت. در لوگوی جدید سعی شده از فونت‌های شکیل‌ و طراحی منسجم‌تری استفاده شود.

در راستای تغییر استراتژی برندینگ، کوالکام اعلام کرده که از این به بعد همکاری نزدیکی با کمپانی کوالکام خواهد داشت. در شرایط فعلی این همکاری در تولید نرم‌افزارهای مورد استفاده در گوشی‌هایی که به منظور نمایش قابلیت‌های محصولات کوالکام تولید می‌شوند و به اصطلاح طراحی مرجع (QRD) شناخته می‌شود خلاصه می‌شود که البته کم ارزش نیست.

هدف از تولید گوشی‌های مرجع آشنایی بیشتر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی هوشمند با امکانات این گوشی‌ها بوده و به آنها کمک می‌کند بتوانند راحت‌تر از فناوری موجود در QRD در گوشی ساخت خود بهره برند.

در این همکاری جدید، سایانوژن متعهد شده تا رابط گرافیکی و نرم‌افزارهای مخصوص که در گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون 200، 400 و 600 را مورد استفاده قرار می‌گیرند طراحی کند. البته با نگاه به اسامی پردازنده‌ها پی می‌بریم که این همکاری دوجانبه در حال حاضر صرفا روی محصولات رده پایین و میان رده خلاصه شده است.

در این همکاری سایانوژن نرم‌افزارهای خود را روی دستگاه‌های بیشتری نسبت به گذشته نصب خواهد کرد و قلب تپنده این کمپانی تولید کننده نرم‌افزار در دستان کسانی خواهد تپید که از گوشی‌های هوشمند رده بالا برخوردار نبوده و یا مایل به استفاده از چنین گوشی‌هایی نیستند.

استیو کاندیک، یکی از موسسان سایانوژن معتقد است تمام تمرکز ما در این همکاری بر اجرای کامل و بی نقص نرم‌افزار روی گوشی‌هایی است که از مشخصات سخت‌افزاری چندانی بهره‌ نمی‌برند و قصد داریم نقش نرم‌افزار در چنین دستگاه‌های رده پایین و میانی را پر رنگ تر از گذشته کنیم که متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات و خلاء‌های موجود در چنین دستگاه‌هایی همین است.

به هر حال اعلام این همکاری باعث خواهد شد تا سایانوژن چندین گام اساسی رو به جلو برداشته و شاهد رشد چشمگیری باشد که تا پیش از این کمتر وجود داشت. بالاخره ترس بسیاری از بزرگان فعال در حوزه فناوری به واقعیت بدل شد و گروهی که صرفا به خاطر تولید رام‌های اندرویدی و پیرو آن نرم‌افزارهای تحت این سیستم عامل معروف بود، خود به صورت رسمی به یک کمپانی تبدیل شده و اقدام به نصب نرم‌افزار روی دستگاه‌های مختلف کند.

اکنون زمان رشد سایانوژن فرا رسیده و دوستداران این کمپانی می‌توانند از این پس شاهد پیشرفت سریع‌تر آن باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات