چرا باید آیفون 6 پلاس را به آیفون 6 ترجیح دهید!

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استیو کواچ ویراستار ارشد بخش مقالات فناوری وب‌سایت معتبر Business Insider است. او در مقاله‌ای ضمن تعریف خاطره‌ای از حضورش در مراسم MWC در سال گذشته از مزایای خرید آیفون 6 پلاس نسبت به آیفون 6 می‌گوید. با توجه به این که به زودی شاهد MWC 2015 خواهیم بود، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست.
تبلیغات

بالاخره پس از یک سفر 13 ساعته به بارسلونا محل برگزاری کنگره جهانی موبایل رسیدم که از روز دوشنبه کار خود را آغاز خواهد کرد. وقتی سال گذشته برای همین رویداد به بارسلونا آمده بودم یک آیفون 5s داشتم. از آنجا که بطور مرتب در محوطه برگزاری مراسم‌ها عکس می‌انداختم، توییت می‌کردم و ایمیل می‌فرستادم، مجبور بودم تا 2 بار در روز آیفون خود را شارژ کنم. همیشه ترس این را داشتم که نکند شارژ گوشی من تمام شود و من در یک شهر غریب بدون دسترسی به نقشه گوگل یا راه برقراری تماس با دوستانم برای درخواست کمک سرگردان شوم. اما امسال شرایط کاملا متفاوت است!

حالا من یک  آیفون 6 پلاس دارم که نه تنها نمایشگر آن 1.5 اینچ بزرگتر از آیفون 5S سابقم است بلکه باتری بزرگتری هم دارد. من طی 24 ساعت گذشته آیفون 6 پلاس خود را شارژ نکرده‌ام و در حالی که زمان زیادی از روز را مشغول نوشتن متن در گوشی خود بودم، توییتر خود را چک می‌کردم و به تماشای فیلم در آیفون خود در هواپیما مشغول بودم  هنوز هم زمانی که به بارسلونا رسیدم بیش از 40 درصد از شارژ باتری من باقی مانده بود.

عمر باتری به تنهایی دلیل خوبی است تا آیفون 6 پلاس را به آیفون 6 ترجیح دهم  ولی بعد از 5 ماه که از آیفون 6 پلاس استفاده می‌کنم به این نتیجه رسیده‌ام که نمایشگر بزرگ‌تر برخی از عادت‌های کاربری من را هم تغییر داده است.  برای مثال دیگر از آیپد استفاده نمی‌کنم. در واقع من آیپد مینی خود را چند ماه پیش فروختم، چرا که از زمانی که آیفون 6 پلاس خریدم دیگر از آیپد خود استفاده نمی‌کردم. آیفون 6 پلاس به اندازه‌ای بزرگ هست که تمام کارهایی را که پیش از این با آیپد انجام می‌دادم، حالا با آیفون 6 پلاس انجام می‌دهم؛ از طرفی حمل‌و‌نقل آن نیز بسیار راحت‌تر از آیپد است.

البته قبول می‌کنم زمانی که برای اولین بار فبلت‌ها توسط سامسونگ معرفی شدند، چندان دید مثبتی نسبت به آن‌ها نداشتم و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که بتوانم گوشی به آن بزرگی را با خود حمل کنم، ولی حالا با خوشحالی حرفم را پس می‌گیرم. با وجود نمایشگرهای بزرگتر و باتری با حجم بیشتر، تصور این که یک گوشی با نمایشگرهای عادی موجود در بازار داشته باشم برایم سخت است.

نظر شما چیست؟ آیا تجربه کار با آیفون 6 پلاس را داشته‌اید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات