اپل ۸۸.۷ درصد از سود عملیاتی بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدیدی که توسط Canaccord منتشر شده، 93 درصد از سود عملیاتی صنعت گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال 2014 را به کمپانی اپل نسبت می‌دهد. روز گذشته Strategy Analytics نیز گزارش خود را برای همین مدت زمانی منتشر کرد که اشاره به سهم 88.7 درصدی اپل از سود عملیاتی این صنعت داشت.
تبلیغات

 گزارش اخیر Strategy Analytics همچنین مشخص می‌کند که سهم اندروید از سود عملیاتی این بخش تنها 11.3 درصد بوده است. به زبان مال و اموال، اپل در این سه‌ماهه توانسته 18.8 میلیارد دلار سود عملیاتی از آن خود کند در حالی که کمپانی‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های اندرویدی 2.4 میلیارد دلار سودآوری داشته‌اند.

Apple-has-88.7-of-fourth-quarter-operating-profits-in-the-smartphone-industry

این رقم بدون تردید جهش بزرگی برای اپل در مقایسه با سال پیش از آن به شمار می‌رود. طی سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 سهم سود عملیاتی اپل از صنعت گوشی‌های هوشمند 70.5 درصد بود و اندروید 29.5 درصد از باقی‌مانده‌ی آن را تحت اختیار داشت که طی یک دوره‌ی سه‌ماهه توسط تولیدکنندگان متعدد حاصل شده بود. با نگاهی به تعداد دلارهای مربوطه در سه‌ماهه‌ی 2013، اپل خبر از سود عملیاتی حاصل از فروش آیفون‌ها به مبلغ 11.4 میلیارد دلار داده بود. این در حالی است که سود عملیاتی اندروید از این بازار 4.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

Apple-has-18.1-million-in-smartphone-operating-profits-for-the-2014-fourth-quarter

اندروید با وجود برخورداری از سهم بازار بیشتر در سطح جهانی، اپل به لطف قیمت بالاتر و حاشیه سود بیشتر خود توانسته سهم بزرگی از سودآوری را از آن خود کند. این مساله بخصوص بخاطر تمرکز سازندگان چینی اندروید بر روی قیمت پایین و حاشیه سود اندک شدت بیشتری به خود گرفته است.

همچنین اپل در سه‌ماهه نهایی 2014 به لطف افزوده شدن آیفون 6 پلاس به سبد محصولات این شرکت، حاشیه سود میانگین خود را افزایش داده و جریان مالی بزرگی را روانه‌ی کوپرتینو کرده است. طی سه‌ماهه‌ی اکتبر تا دسامبر سال گذشته، اپل 74.5 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده که نمایانگر سود فوق‌العاده‌ی 18.1 میلیارد دلاری برای این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات