تعداد کاربران ویندوزفون در انگلستان از مرز 3.3 میلیون گذشت

پنج‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه دو پلتفرم اندروید و ویندوزفون در اواخر سال گذشته میلادی به شدت توسط iOS به چالش کشیده شدند اما ردموندی‌ها به خوبی نشان دادند که موفق شدند یک پایگاه نسبتا قدرتمند در جزیره برای خود دست و پا کنند.
تبلیغات

بر اساس نتایجی که توسط موسسه تحقیقات بازار eMarketer به عمل آمده، در حال حاضر بیش از 3.3 میلیون کاربر در انگلستان از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوزفون استفاده می‌کنند. این در حالی است که تنها 8 ماه قبل و در ژوئن 2014 این تعداد 2.2 میلیون نفر بود.

این افزایش سهم کاربر چیزی در حدود 8.5 درصد از سهم کل بازار انگلستان را شامل می‌شود. البته ویندوزفون همچنان راه زیادی را برای پیمودن در پیش دارد چرا که پلتفرم اندروید گوگل با بیش از 21.5 میلیون کاربر و سهم بازار 56.2 درصد در جایگاه نخست و پلتفرم iOS اپل با 12.3 میلیون کاربر و سهم بازار 32.2 درصد در جایگاه دوم و جلوتر از ویندوزفون قرار دارند.

بزرگترین بازنده در این گزارش را می‌توان بلک بری دانست چرا که در ژوئن 2014 بیش از 2.4 میلیون کاربر از دستگاه‌های بلکبری استفاده می‌کردند که در حال حاضر این تعداد به کمتر از 700 هزار نفر نزول کرده است. شاید هیچ خبری به این اندازه برای طرفداران بلک بری ناخوشایند نباشد که تعداد کاربران این پلتفرم در سال 2012 بیش از 8 میلیون نفر بوده است.

uk-market-share thumb
ریزش کاربران بلک بری امری تماشایی و حیرت انگیز بوده است. اما آخرین آمار حاکی از آن هستند که این کمپانی کانادایی یک سقوط آزاد تمام عیار را در زمینه از دست دادن کاربر تجربه می‌کند و کم کم در حال محو شدن، دست کم از بازار انگلستان است. سهم بازار بلک بری به سرعت توسط اندروید و iOS تصاحب شده و حتی در این اواخر نیز پلتفرم ویندوزفون موفق شده به باشگاه میلیونی‌ها بپیوندد و به تدریج پا جای پای بلک بری بگذارد.- بیل فیشر مفسر موسسه eMarketer

اعداد و ارقام موجود در این گزارش به خوبی پویایی بازار را نشان می‌دهند و شاید بهترین درسی که می‌توان از این گزارش گرفت آن باشد که هیچ چیزی پایدار نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات