اپل به ژاپن-دیسپلی برای تاسیس یک کارخانه‌ی جدید کمک می‌کند

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید حکایت از گفتگوهای اپل با کمپانی Japan Display برای تامین سرمایه‌ی احداث یک کارخانه‌ی تولید پنل‌های LCD در ایشیکاوای ژاپن تا سال آینده دارد. جزئیات این مذاکرات همچنان مخفی مانده اما گفته می‌شود اپل تصمیم دارد حدود 1.7 میلیارد دلار برای این مساله هزینه کند.
تبلیغات

 این کارخانه به تولید پنل‌های سیلیکونی با همان شیوه‌ی چندبلوری با حرارت پایین خواهد پرداخت که هم‌اکنون نیز در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به کار رفته‌اند. منابع ژاپنی همچنین اعلام کرده‌اند که این کارخانه در نهایت می‌تواند برای تولید پنل‌های OLED نیز مورد اصلاح قرار گیرد تا نیاز به نمایشگر دستگاه‌هایی نظیر اپل واچ (و شاید آیفون‌های بعدی) نیز تامین شود. البته محصولات این کارخانه بصورت انحصاری در اختیار دستگاه‌های اپل قرار نخواهد گرفت و کمپانی JDI همچنان مجاز به فروش قطعه به رقبا خواهد بود.

این قرارداد تا حدود زیادی آشنا به نظر می‌رسد. اپل مدتی پیش قرارداد مشابهی با GT Advanced Technologies برای تاسیس کارخانه‌ای با هدف تولید کریستال یاقوت کبود برای نمایشگر دستگاه‌های خود انعقاد کرده بود که البته عاقبت خوشی نداشت و کمپانی GT Advanced در نهایت به مرز ورشکستگی رسید. گفته می‌شود مدیریت این کمپانی به شکل عجیبی طی این همکاری صلاحیت خود را خدشه‌دار کرده و مقادیر بسیاری پول را تلف کرده که در نهایت باعث نرسیدن به نتایج مورد انتظار شده است.

این کمپانی در نهایت پس از اعلام ورشکستگی و اخراج تمامی پرسنل خود، مجبور به فروش تجهیزات و تسهیلات برای بازپس‌دهی سرمایه‌گذاری اپل شد. کارخانه‌ی تولید کریستال یاقوت کبود هم‌اکنون توسط اپل به یک مقر بین‌المللی 2 میلیارد دلاری تبدیل شده است. امید می‌رود این بار اپل اقبال بیشتری در همکاری خود با یک تامین‌کننده‌ی جدید داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات