هولولنز مایکروسافت از چیپ Cherry Trail اینتل بهره می‌برد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش جدیدی که توسط پی‌سی‌ورلد منتشر شده، هدست HoloLens مایکروسافت که به تازگی معرفی شده، از یکی از چیپ‌های سری اتم اینتل، که هنوز عرضه نشده است بهره می‌برد.
تبلیغات

 این گزارش ادعا می‌کند که CPU و GPU به کار رفته در هولولنز مایکروسافت، مبتنی بر معماری Cherry Trail اینتل ساخته شده‌اند که قرار است امسال در تبلت‌ها مورد استفاده قرار گیرند. چیپ‌های Cherry Trail اندازه‌ی کوچکی داشته، از سرعت بالایی برخوردار هستند و به قابلیت‌های بسیاری تجهیز شده‌اند که به سادگی می‌توان از آن‌ها در HoloLens جاسازی کرده و از آن‌ها بهره برد. پی‌سی‌ورلد اعلام کرده که اینتل مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر تشخیص ژست حرکتی را نیز در چیپ Cherry Trail خود قرار داده است.

Cherry Trail همچنین قادر است به لطف فناوری موسوم به Wi-Di به استریم بی‌سیم ویدیوها بپردازد. مایکروسافت هنوز اطلاعات چندانی در خصوص سخت‌افزار به‌کار رفته در HoloLens منتشر نکرده اما بر اساس اعلام رسمی، این شرکت تصمیم دارد هدست واقعیت افزوده ی خود را تا بهار به دست توسعه‌دهندگان برساند. مایکروسافت هنوز جزئیات مربوط به قیمت و سایر اطلاعات واحد پردازش هولوگرافیک خود را ارائه نکرده و این موارد همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی خواهند ماند.

در هر صورت ما در زومیت اطمینان حاصل خواهیم کرد که آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با HoloLens با سرعت و دقت مناسبی در اختیار شما قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات