نوجوان 17 ساله‌ استارت‌آپ مخصوص نوجوانان راه اندازی کرد

یک‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نوجوان ۱۷ ساله‌ آمریکایی دو ماه قبل به خاطر راه‌اندازی یک سرویس حمایت از استارت‌آپ مخصوص نوجوانان با نام Leangap، مدرسه را ترک کرد. ادی ژونگ هنگامی که برادر 14 ساله‌اش در پیدا کردن پروژه‌ای برای سرعت بخشیدن به کسب‌و‌کارهای ایجاد شده توسط نوجوانان ناکام ماند، تصمیم به ایجاد سرویس حمایت از استارت‌آپ گرفت.
تبلیغات

سرویس‌های حمایت از ایده‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک و زود بازده یا همان استارت‌آپ‌ها، مدتی است که به شدت مورد توجه واقع شده و محصولات بسیار موفقی از این طریق مورد حمایت قرار گرفته و پا به مرحله‌ی تولید گذاشته‌اند. تا پیش از ارائه پروژه‌ی ادی ژونگ، چنین سرویسی مخصوص نوجوانان وجود نداشت؛

به گزارش سارا کاستِلانوس در نشریه‌ی بوستون، این سرویس تلاش دارد به طور ویژه به رونق و افزایش شتاب پیشرفت کسب‌و‌کارهای دانش‌آموزی در جهان بپردازد و ایده‌های کاری نوجوانان 14 تا 18 ساله را تنها در 6 هفته به فرصت‌های شغلی و تجاری تبدیل کند. 

کلاس اول پروژه‌ی لین‌گپ از 40 دانش‌آموز به انتخاب ژونگ تشکیل خواهد شد که طرح‌های کسب‌و‌کار آن تمرکز بالایی روی تکنولوژی و نرم‌افزار داشته باشند.

مجله‌ی تجاری بوستون در ادامه‌ی گزارش خود به نقل از ژونگ نوشته است:

در واقع ما می‌توانیم به آنها ساختن و کدنویسی را تنها در شش هفته آموزش دهیم.

 این برنامه در تابستان در کمبریج، زادگاه ژونگ برگزار خواهد شد. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی از سراسر دنیا در این پروژه شرکت کرده‌اند؛ دانش‌آموزانی از چین، اروپا، ماساچوست، کالیفرنیا و تگزاس برای رقابت در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

کارآفرینان معتبر و شناخته‌شده‌ای نیز مشتاق همکاره با ژونگ و پروژه‌اش هستند. جو تورنتون، مدیر سابق مدیریت سرمایه‌ی Highfields مستقر در بوستون، با تأمین سرمایه‌ی پروژه‌ی ژونگ و قبول مسئولیت مدیر ارشد امور مالی، از وی حمایت کرده است. همچنین، تیم پترسون، زیست‌شناس مولکولی در دانشگاه هاروارد و MIT نیز به عنوان مدیر ارشد فناوری این کمپانی آغاز به کار کرده است.

کیتی رائه، مدیرعامل سابق Techstars بوستون و جان وارنر، رئیس نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های جدید در آزمایشگاه رسانه MIT نیز از شکل‌گیری این پروژه‌ی شتاب‌دهنده به کسب‌وکارهای کوچک بسیار استقبال کرده‌اند و قرار است در رویداد تابستانی لین‌گپ سخنرانی کنند.

 این اولین تجربه‌ی شغلی و تجاری ژونگ نیست. آخرین استارت‌اپ او شرکت بلِان بود که ساعت‌های هوشمندی با نام اسپارک تولید می‌کرد؛ ساعت‌هایی که به هنگام خواب رفتن کاربر، به آرامی می‌لرزند تا مانع از خوابیدن او شوند.

ژونگ امیدوار است پروژه‌اش به دانش‌آموزان فعال کمک کند. این کمپانی با اینکه در آغاز راه است، چند مشتری بزرگ دارد که برای مثال می‌توان از شرکتی نام برد که وظیفه‌ی استخدام نیروهای امنیتی در دانشگاه بوستون را بر عهده دارد.

لین‌گپ برای کلاس امسال خود، درخواست شرکت اپلیکیشن‌ها را تا ماه آپریل خواهد پذیرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات