گوگل و خیز به سوی ارائه‌ی خدمات وایرلس

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد غول دنیای جستجو، اشتهای سیری ناپذیری برای تسلط هر چه بیشتر به دنیای تکنولوژی دارد و این بار خبرها از حرکت گوگل به سمت تبدیل‌شدن به یک ارائه‌دهنده‌ی خدمات وایرلس حکایت دارند.
تبلیغات

 طبق گزارش‌های وال‌استریت‌ژورنال و اینفورمیشن، گوگل قرارداد جدیدی را با کمپانی‌های T-Mobile و Sprint امضا کرده که بر اساس آن، این غول جست‌وجو اجازه فروش مستقیم خدمات وایرلس را به مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

این دو منبع اعتقاد دارند که ورود گوگل به این عرصه، ممکن است در راستای قانع‌ کردن اپراتورها برای افزایش سرعت و کاهش قیمت خدمات‌شان باشد. اگرچه تقویت جایگاه خود به عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی خدمات وایرلس را می‌توان بخشی از هدف بزرگ این کمپانی برای پوشش سرتاسری اینترنت بهتر در ایالات متحده آمریکا نیز قلمداد کرد.

در حال حاضر چهار اپراتور بزرگ T-Mobile، At&T، Sprint و Verizon در این کشور وجود دارند. در این میان تنها T-Mobile تلاش‌هایی برای متحول‌کردن این صنعت در ایالات متحده انجام داده است. با این حال خدمات وایرلس در این کشور بسیار گران‌تر از سایر کشورهاست و مشترکین در ازای پرداخت مبالغ زیاد، دیتای کمی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

هنوز جزئیاتی از چگونگی ارائه‌ی این خدمات از سوی گوگل، هزینه‌های آن و زمان راه‌اندازی سرویس جدید در دسترس نیست؛ اما با توجه به سابقه‌ی گوگل در راه‌اندازی سریع خدمات پهن‌باند خود بر بستر فیبر نوری، به نظر می‌رسد سرویس خدمات وایرلس این کمپانی نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور در تعدادی از شهرهای آمریکا آغاز به کار کند.

 بنابر اطلاعات موجود، گوگل در قالب یک اپراتور مجازی شبکه‌ی موبایل پا به این عرصه خواهد گذاشت و این موضوع باعث می‌شود که کمپانی گوگل نیازی به احداث زیرساخت مستقل برای خدمات وایرلس خود نداشته باشد؛ در عوض سرویس‌های شرکت‌های T-Mobile و Sprint توسط گوگل کنترل و فروخته خواهند شد. بد نیست بدانید که اپراتورهای مجازی شبکه موبایل، خدمات دیگری نظیر تقویت موبایل، FreedomPop و مکالمه‌ی مستقیم را نیز ارائه می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات