نگاهی به مهم‌ترین موارد مطرح شده در مراسم پرسش و پاسخ ساتیا نادلا

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
در پایان مراسم اختصاصی مایکروسافت برای معرفی نسخه جدید پیش‌نمایش ویندوز 10 و محصولات و سرویس‌های جدید مایکروسافت، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. در این جلسه‌ی پرسش و پاسخ‌، موارد جالب و خواندنی مطرح شدند.
تبلیغات

در بخش پرسش و پاسخ سوالات متنوعی پرسیده شد که در بین آنها دو سوال بیش از بقیه توجه ما را به خود جلب کرد. یک از خبرنگاران سوال خود را این گونه مطرح کرد:

شما هنوز از نظر نرم‌افزار و تنوع آن به مراتب عقب‌تر از پلتفرم‌های دیگر مانند اندروید و iOS هستید و اپلیکیشن‌های اسمارت‌فون های شما عموما دیرتر بروز می‌شوند برنامه ی شما برای حل این مشکل چیست؟

نادلا در پاسخ به تلاش‌های این شرکت برای تشویق توسعه دهندگان برای تولید اپلیکیشن‌های یکپارچه و چندپلتفرمی اشاره کرد و گفت:

در آینده شاهد اپلیکیش‌های مشترک به مراتب بیشتری بین کامپیوترها و موبایل‌ها خواهیم بود.

وی به قدرت این شرکت در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های دسکتاپ اشاره می‌کند و می‌گوید این قدرت به دنیای موبایل نیز وارد می‌شود. مایکروسافت پیش از این نیز در ویندوز ۸ چنین وعده‌ای را داده بود اما توسعه دهندگان آنطور که باید و شاید از ارائه اپلیکیشن‌های چند پلتفرمی استقبال نکردند. باید دید این بار چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر!

اما سوال جالب دیگر مربوط به میزان علاقه مردم به محصول جدید واقعیت مجازی هولولنز بود. از نادلا پرسیده شد:

تجربه‌ی گوگل با عینک گوگل نشان می‌دهد که مردم خیلی از فناوری واقعیت افزوده استقبال نمی‌کنند. دیدگاه شما در این باره چیست؟

نادلا در پاسخ گفت:

مردم به مرور با این شاخه از فناوری آشنا می‌شوند. این فناوری به روش‌های مختلفی پیاده می‌شود. هدف ما این است تا تجربه‌ای جدید را خلق کنیم؛ تجربه‌ای که نمونه‌ی آن را در کنفرانس امروز دیدید. تجربه‌ای شبیه به دموی ناسا در مریخ! حتی در بازی‌ها نیز ما به دنبال محیطی طبیعی هستیم. یکی از مشخصه‌های HoloLens این است که می‌توانید از درون آن دنیای واقعی را نیز ببینید و شروع به حرکت در دنیای ساختگی خود کنید. ما فکر می‌کنیم که سناریوهایی که برای HoloLens تعریف کرده‌ایم در محیط کار و خانه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.
ساتیا نادلا

نظر شما درباره چالش‌های مطرح شدهخ و پاسخ‌های نادلا به آنها چیست؟

 آیا هدست HoloLens قیمت مقرون به صرفه‌ای خواهد داشت تا مصرف کننده‌ی عادی نیز بتواند از آن استفاده کند؟

نادلا می‌گوید قیمت این محصول طوری تعیین خواهد شد تا مصرف کننده‌ی عادی نیز بتواند آن را تهیه کند.

از آنجایی که ویندوز ۱۰ بر روی موبایل نیز نصب می‌شود، پس این سیستم‌عامل می‌تواند پردازنده‌های x86 را پشتیبانی کند؟

مایکروسافت در پاسخ گفت که امروز سخت‌افزار موبایل معرفی نکرده است اما ویندوز ۱۰ می‌تواند پردازنده‌های اینتل را پشتیبانی کند.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات