مایکروسافت از سرفیس هاب با صفحه‌نمایش 84 اینچی و پشتیبانی از قلم رونمایی کرد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس خود از سخت‌افزاری جدید و البته غول‌پیکر با نام سرفیس هاب رونمایی کرد. این دستگاه لذت کار با ویندوز 10 را در قالب صفحه‌نمایشی 84 اینچی در اختیار کاربر قرار خواهد داد.
تبلیغات

 سرفیس هاب که بیشتر با اهداف آموزشی و تجاری تولید شده در حقیقت یک all-in-one غول‌پیکر است که از صفحه‌نمایش 84 اینچی با رزولوشن 4K در کنار قلم و دو دوربین بهره می‌برد. با استفاده از قلم دیجیتال در نظر گرفته شده، به سادگی می‌توان به نوشتن متون بر روی صفحه پرداخت و ویندوز 10 نیز به لطف رابط کاربری منعطف خود به بهترین شکل بر روی نمایشگر بزرگ قابل دسترس خواهد بود.

microsoft-windows-10-live-verge- 1290

نمونه‌های اولیه‌ی این محصول تا کنون چندین بار مشاهده شده است که در زمان معرفی ویندوز 8، استیو بالمر نیز یکی از این نمونه‌های اولیه را بر روی دیوار دفتر خود قرار داده بود. حال مایکروسافت این محصول را به تکامل رسانده و در قالب یک محصول تجاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. اگرچه این کمپانی ادعا می‌کند در تولید چنین محصولی پیشگام بوده، اما در نمایشگاه CES امسال شاهد تلویزیون‌های اندرویدی غول‌پیکر با پشتیبانی از قلم و لمس صفجه بودیم که تا حدودی به این دستگاه شباهت داشتند.

سرفیس هاب به انواع سنسورها، ان‌اف‌سی، وای‌فای، میکروفون، اسپیکر و دوربین مجهز شده است و مایکروسافت تصمیم دارد آن را به مرکز محیط‌های کاری روانه کند.

microsoft-windows-10-live-verge- 1266

این تلویزیون از امکانات مختلفی مانند جلسه‌های چند نفره پشتیبانی می‌کند. تردیدی نیست که مخاطب این محصول ادارات، سازمان‌های بزرگ، مراکز آموزشی و اماکن عمومی است. از قابلیت‌های بسیار کاربردی سرفیس هاب، قابلیت پخش محتوای موجود بر روی هر دستگاهی از طریق آن است. سرفیس‌هاب بصورت پیش‌فرض از اسکایپ برای کنفرانس‌های ویدیویی استفاده خواهد کرد. همچنین سرفیس هاب به امکانی مجهز شده که با استفاده از آن، اسناد پروژه پس از کنفرانس بصورت خودکار میان شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته خوهد شد. هدف مایکروسافت از ارائه‌ی سرفیس هاب، کمک به بهبود بهره‌وری جلسات و برنامه‌های مختلف مراکز تجاری و آموزشی بوده است.

مایکروسافت هنوز صحبتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی سرفیس هاب به میان نیاورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات