اپل ۳۳ درصد از بازار خانگی سامسونگ را در اختیار گرفت

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
تقاضای زیاد آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در کره جنوبی باعث شده که در سه ماهه گذشته سهم بازار اپل در این کشور سر به فلک بگذارد. اپل سهم فروش خود را در کره جنوبی در سه ماهه گذشته از ۱۵ درصد به ۳۳ درصد افزایش داده است و تنها در یک فصل سهم خود را دوبرابر کرده است.
تبلیغات

سامسونگ از قدیم سلطان بی چون چرای بازار کره جنوبی بوده است و با مزیت جغرافیایی که داشته در کشور مادر خود سهم عظیم بازار را در دست گرفته. با این حال، به نظر می‌رسد اپل در حال تهدید جایگاه اول کمپانی کره‌ای است و ممکن است به زودی این جایگاه را تصاحب کند.

در واقع اپل اولین کمپانی خارجی است که توانسته سهم بازار خود را از ۲۰ درصد در کشور وطن سامسونگ افزایش دهد و اکنون در جایگاه دوم بایستد. از نوامبر گذشته تاکنون سهم بازار سامسونگ از ۶۰ درصد به ۴۶ درصد سقوط کرده و در جایگاه سوم نیز ال‌جی، دیگر غول کره‌ای با ۱۴ درصد سهم جای گرفته است.

اگر اپل همین رشد سهم را در سه ماه آینده بدست آورد، به راحتی با درصد فروش بالای خود به محبوب‌ترین برند تولید کننده گوشی‌ هوشمند در کره جنوبی تبدیل می‌شود. اپل همچنین در ژاپن، زادگاه غول دیگر فناوری، یعنی سونی در حال افزایش سهم بازار است و از مقدار ۲۰ درصدی با معرفی آیفون‌های جدید سهم خود را به ۵۰ درصد افزایش داده است.

کمپانی مستقر در کاپرتینو، در بازار بزرگ چین نیز حرفایی برای گفتن دارد و پس از شیائومی و لنوو در جایگاه سوم از نظر سهم بازار قرار گرفته است.

اپل چند ماه پیش دو آیفون جدید معرفی کرد و توانست توجه‌های زیادی را بار دیگر به خود جلب کند، به طوری که برخی تحلیل‌گران تخمین می‌زنند این کمپانی آمریکایی رکورد فروش ۶۰ میلیون واحد آیفون را خواهد شکست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات