گوگل یک میلیارد دلار در اسپیس‌ایکس سرمایه‌گذاری کرد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
توسعه‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای برای گسترش دامنه‌ی اینترنت موضوعی است که در سال‌های اخیر علاقه‌ی بسیاری از کمپانی‌ها را به خود جلب کرده است. پس از انتشار شایعه‌ی سرمایه‌گذاری گوگل در اسپیس‌ایکس، حال این کمپانی رسما از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری غول جستجو خبر داده است.
تبلیغات

اسپیس‌ایکس رسما اعلام کرده که گوگل و فیدلتی یک میلیارد دلار در این کمپانی برای توسعه‌ی برنامه‌های فضایی از جمله تسهیل سفرهای فضایی، توسعه‌ی موشک‌های چندبار مصرف و ماهواره‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اگرچه بیانیه‌ی اسپیس‌ایکس در مورد سرمایه‌گذاری گوگل مبهم است، اما انتشار گزارش‌های متعدد در مورد فعالیت‌های ایلان ماسک به منظور توسعه‌ی شبکه‌‌ای متشکل از ماهواره‌ها برای توسعه‌ی اینترنت، سرمایه‌گذاری و همکاری نزدیک این دو کمپانی را معنی می‌کند. همانطور که می‌دانید عمده درآمد گوگل از راه تبلیغات تامین می‌شود. تبلیغات در فضای آنلاین به مخاطب نیاز دارد و گسترش دامنه‌ی اینترنت به معنای افزایش کاربران اینترنت و در نتیجه افزایش مخاطبان اینترنت است. اگرچه گوگل درآمد کلانی از راه تبلیغات به جیب می‌زند، اما رشد درآمد این کمپانی دیگر شتاب لازم را ندارد و از این‌رو غول جستجو درصدد افزایش مخاطبان خود برآمده است. پروژه‌ی لون گوگل نیز، در این راستا تعریف شده است.

هفته‌ی گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که در پروژه‌ی راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌های اینترنتی، ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. یقینا در سال‌های آینده کنترل اینترنتی قدرت خارق‌العاده‌ای را در اختیار کمپانی‌های نظیر اسپیس‌ایکس قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات